כשהיה רק בן ארבע וחצי, רב״ט אלוין חיימוב, בן 21, מכרמיאל, חלה בלוקמיה וטופל בבית החולים רמב״ם במשך כשנתיים וחצי.
הוא נזכר שישב בבית של סבו ולא הצליח לקום. הוריו הריצו אותו לבדיקות עד לקבלת הבשורה המרה. "פתאום אתה צריך לעכל שאתמול בבוקר היית בגן, ועכשיו אתה הולך לחיות בבית החולים".
במהלך טיפוליו בבית החולים, הגיעו למחלקה, באופן קבוע, חיילים מבסיסי חיל הים הסמוך לבית החולים, להתנדב עם הילדים. אז כבר החליט חיימוב שבבוא היום, גם הוא יתגייס לחיל הים.
"פתאום אתה צריך לעכל שאתמול בבוקר היית בגן, ועכשיו אתה הולך לחיות בבית החולים"

"לא מובן מאליו להיות בחיים"

בכיתה ח' עשה את הצעד הראשון למטרה הנכספת והצטרף לפנימיית קציני ים עכו. הוא למד גם כיתות י''ג וי''ד וסיים עם תעודת דיפלומה כהנדסאי מכונות. לאחר שסיים הגיע לבה"ד זרוע הים ועבר בהצלחה קורס ימאי לוז, בסיומו שובץ בבסיס חיפה והיה מנוען תשתיות.
לפני כמספר חודשים, יצא אלוין לקורס פיקוד. כיום הוא מפקד על קורסיסטים בבה"ד זרוע הים.
היום הוא אומר: "זה לא מובן מאליו שאתה הולך על שתי רגליים, מתפקד, הולך, מדבר. אנחנו לוקחים דברים כמובן מאליו, אבל זה לגמרי לא ככה", הוא אומר.
3 צפייה בגלריה
אלוין בימי המחלה
אלוין בימי המחלה
אלוין בימי המחלה

"הייתי ילד קטן ופחדתי מהמחלה"

גם רב"ט בר חזן, בן 20 שמתגורר בעכו ובקריית מוצקין, חלה בלוקמיה בילדותו, כשהיה בן 3, וטופל במשך כשנה בבית חולים רמב"ם. "כשגיליתי שאני חולה, מאוד פחדתי. הייתי ילד קטן. לא הבנתי איפה אני נמצא".
במהלך המחלה הוא נזכר שבבית החולים ניסו לשמור על שגרה. "חיברו כמה ילדים חולים לכיתה ונתנו לנו לשחק במחשב. אתה מתרגל לחיים האלה. החברים שלך הולכים לאותם טיפולים שאתה הולך אליהם", הוא אומר.
כאשר חגג חזן בר מצווה, החליט לעשות מעשה. את הכל הכסף שקיבל כמתנה לאירוע, העביר כתרומה למחלקה בה אושפז כילד, ומאז פעם בשנה הוא הולך לבקר שם ומעודד את המאושפזים.
אביו של בר שירת בזרוע הים כדבורן בפלגת הבט"ש 914 שבחיפה, והוא רצה לשירת גם הוא באותו חיל. במהלך מיוניו לתפקיד בצבא, פגש חזן את חן אליהו, אותה הכיר כשהיתה מאושפזת לצידו במחלקה ברמב"ם כשהיו ילדים. אחרי שיחות רבות עמה, שובץ לתפקיד בבסיס בו שירתה וכיום הוא משרת כתומך לחימה באחד מבסיסי זרוע הים.
3 צפייה בגלריה
חן ובר בבית החולים
חן ובר בבית החולים
חן ובר בבית החולים

"הילדים שחולים איתך הם המשפחה שלך"

חן אליהו, בת 23, מכפר יונה, שחלתה בגיל 6. "כשאתה מגלה שאתה חולה, הדלת של הילדות נטרקת לך בפרצוף, וכל מה שמעניין אותה זה לנצח במלחמה הזו. החיים משתנים לך פתאום מהקצה אל הקצה", היא מספרת.
אליהו התגייסה לצבא בדצמבר 2016 לתפקיד פקידת לשכה בלשכת מפקד חיל הים, ומשם יצאה לקורס קצינים שבסיומו שובצה לתפקיד כוח אדם של הלוחמים בשייטת 13. בהמשך שירתה כקצינת מיון של כל חיילי החובה ומקצועות החוף של זרוע הים בתל השומר. במסגרת תפקיד זה, מיינה לתפקידו הנוכחי את בר חזן, אחרי שהשניים נפגשו במקרה בבסיס המיון.
"הילדים שחולים איתך כשאתה חולה, הם החברים שלך, המשפחה שלך. הם יודעים מה אתה עובר", היא מספרת.
"כשאתה מגלה שאתה חולה, הדלת של הילדות נטרקת לך בפרצוף, וכל מה שמעניין אותה זה לנצח במלחמה הזו"
לכן כשפגשה את שניהם בבסיס, זו הייתה סגירת מעגל מבחינתה. "הלב כל כך התמלא באותו רגע, שזו הייתה סגירת מעגל מטורפת. שלושתנו על מדים, מייצגים את המדינה, שנים אחרי שהיינו חולים. זה מאוד מרגש".
השירות בחיל הים לא היה זר לאליהו, שבני משפחה רבים שלה שירתו בזרוע הים. אחותה, שירתה בתפקיד רס''ן, סמפל''גית לוגיסטיקה בשייטת 13, אחיה הגדול היה קצין לוגיסטיקה בחיל הים ואמה הייתה הרל''שית של תא״ל אמיר צ'ימני, לשעבר מפקד המספנה והיום רמ״ח תכנון ארגון ולוגיסטיקה בחיל הים.
3 צפייה בגלריה
שלושת החיילים
שלושת החיילים
מימין: בר, חן ואלוין. נפגשו שוב בצבא
חן השתחררה מצה״ל לפני כחודשיים, והיום עובדת בעמותת "ל''ב - להילחם ביחד" אותה עמותה במסגרתה ביקרו אותה בבית החולים כשהיתה ילדה חולת סרטן חיילי בה״ד זרוע הים.
כמו חיימוב, גם אליהו החליטה להתנדב לצבא בעקבות הזיכרונות הטובים שהיו לה מביקורי החיילים בבית החולים. במסגרת העמותה, פעם השנה מוטסים ילדים חולי סרטן לחו"ל, וחן מצטרפת אליהם. בנוסף, חן אליהו גם הנחתה את ערב ההתרמה החגיגי לעמותה שהתקיים בחודש מאי האחרון בפני אלפי אנשים. בנוסף מתנדברת חן בעמותת "שלווה" לילדים עם צרכים מיוחדים.