משרד הבריאות מזהיר מפני צריכת כדורי Zero Fat: המשרד שערך בדיקה של הכדורים שנמכרים באופן לא חוקי, מצא בהם חומרים מסוכנים ובהם גם הסם אקסטזי. באופן חריג מסבירים במשרד כי נטילת הכדורים הללו מהווה "סכנת חיים מיידית".
1 צפייה בגלריה
תרופת הרזיה zero fat
תרופת הרזיה zero fat
תרופת הרזיה zero fat. אסורה לשימוש בגלל סכנת חיים מיידית
בדומה לכדורים אחרים המיועדים להרזיה, הם נמכרים בעיקר באינטרנט, והמשרד עורך מעת לעת בדיקות על מגוון המוצרים הללו, שבדרך כלל מדכאות את התיאבון וגורמות לירידה מהירה במשקל. "בבדיקות מעבדה שערך משרד הבריאות בכדורים לירידה במשקל שנמכרים בדרך לא חוקית התגלו חומרים מסוכנים ובכלל זה אקסטזי", נמסר מהמשרד הבוקר (א'). "משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכת הכדורים הללו.
"בדיקת מעבדה הראתה כי הכדורים הכילו את הסם המסוכן אקסטזי, ונוסף על כך, הכילו את החומר הפעיל סיבוטראמין שנאסר לשימוש ושיווק עקב תופעות לוואי לבביות ותופעות לוואי פסיכוטיות. שימוש בכדורים הללו הוא סכנת חיים מיידית ויש להימנע מנטילתם".
עוד הוסיפו כי "משרד הבריאות קורא לציבור לרכוש תרופות ובכלל זה גם כדורים לירידה במשקל רק בבתי מרקחת ורשתות הפארם, ולהימנע מקניית הכדורים דרך רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט לא מוכרים ולא מפוקחים".
בעבר אירעו מספר אירועים דומים, בהם אותרו חומרים מסוכנים בגלולות להרזיה. כך למשל, בשנת 2016 אותרו חומרים מסוכנים בגלולה בשם "סלים אקסטרים", בשנת 2008 צמח ההרזיה הודיה נאסר לשימוש ובעבר נרשמו גם סיבוכים משמעותיים בעקבות נטילת כדורים מסוג זה. כך למשל, בשנת 2010 לקתה בת 17 בפסיכוזה לאחר שנטלה אותם, וזאת לצד מקרים נוספים שהתרחשו לאחר נטילת הכדורים שאינם מפוקחים ומכירתם אינה מאושרת על ידי משרד הבריאות.