סמ"ר עלמנאו עמנואל פלקה (22) מקריית גת ז"ל, שנפל לאחר שנפצע אנושות במהלך פעילות מבצעית בעזה, הציל במותו ארבעה ישראלים. השתלה משולבת של לב וריאות בוצעה בבית החולים בילינסון, השתלה כבד בבת 53 בוצעה אף היא בבילינסון. השתלה משולבת של כליה ולבלב בוצעה בבת 45 באיכילוב, וכליה נוספת הושתלה בבן 58 בהדסה עין כרם.
1 צפייה בגלריה
עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל איבריו נתרמו
עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל איבריו נתרמו
עלמנאו עמנואל פלקה ז"ל שאיבריו נתרמו
(צילום: באדיבות המשפחה)
פלקה ("מנו", כפי שכינו אותו חבריו בצוות) לחם ביחידת דובדבן של חטיבת הקומנדו ונפטר אתמול לאחר שנפצע בקרב בדרום רצועת עזה שלשום, ב-5 בדצמבר. הוא הועבר למרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע. למרות מאמצי הרופאים להצילו, נקבע לו מוות מוחי. משפחתו החליטה כאמור לתרום את איבריו, "בטוחים שזה מה שהיה רוצה", אמר אחיו נועם.
הוא סיפר על דרכו של אחיו ועל דרכה של המשפחה השורשית והציונית: "עלינו מאתיופיה לישראל בשנת 2004 ואחרי שנה במרכז קליטה בבאר שבע עברנו לבת ים. את התיכון סיים פלקה בישיבת אדרת, במקביל להתנדבות במכבי אש, ולהיותו מדריך בתנועת בני עקיבא. הוא המשיך למכינה ישיבתית קדם צבאית בעלי ואחרי שנה המשיך ללמוד ועבר לישיבת 'עטרת מרדכי' בצפת. הוא היה צנוע מאוד ואוהב לעזור. נתן מעצמו בכל זמן וככל שיכול עוד ועוד".
לפני כארבע שנים עברה המשפחה להתגורר בקריית גת. עלמנאו עמנואל רצה להתגייס לקומנדו והתאכזב כשלא הצליח להתקבל ביום הסיירות. לבסוף, התגייס לצנחנים ואז ניסה שוב. בגיבוש הצליח להשיג את מבוקשו - להיות לוחם בדובדבן. לאחרונה סיים את המסלול וקיבל אות הצטיינות מופת פלוגתי ואף יועד לקצונה. יהי זכרו ברוך.