סבבי הלחימה בדרום הם חלק מהמציאות הישראלית כבר שנים רבות, אולם בתי החולים המשרתים את תושבי האזור עדיין אינם ממוגנים לחלוטין, מה שמחייב היערכויות מיוחדות בכל מקרה של מתיחות.
1 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי  אשקלון
יירוטים בשמי  אשקלון
יירוטים בשמי אשקלון במהלך מבצע "מגן וחץ"
(צילום: איתן גליקמן)
בבית החולים ברזילי באשקלון, מחלקות רבות אינן ממוגנות. "מרבית המבנים אצלנו חד־קומתיים ולא ממוגנים", אומר ד"ר רון לובל, אחראי שעת חירום בבית החולים, "ברגע שיש הוראה לעבור למוד מלחמה, אנחנו מתחילים להכין את המבנים התת-קרקעיים, ובמקביל כל מנהל מחלקה בוחר את החולים שניתן לשחרר הביתה. יש גם חולים שמועברים לבתי חולים שנמצאים מחוץ לטווח הרקטות. בסבב הלחימה הזה העברנו קרוב ל-40 חולים לבתי חולים אחרים".
לדבריו, “כדי למגן את כל בית החולים נדרש תקציב עתק. כנראה שלמדינת ישראל יש סדרי עדיפויות שונים. עם זאת, צריך להיות הוגן ולהגיד שבניגוד לעבר יש לנו קומת אשפוז ממוגנת שכוללת 300 מיטות".
ומה קורה בבית החולים סורוקה בבאר שבע? גם שם יש עדיין מחלקות לא ממוגנות. לכן, במתחם אחד של חדרי הניתוח ובמתחם של צנתורים, שאינם ממוגנים, הופסקה פעילות.
עם זאת, אף חולה לא שוחרר. "ביום שלישי לפנות בוקר, עם ההכרזה על כוננות מלחמה, הסתיים בתוך זמן קצר תהליך העברת מטופלים ממחלקות שאינן ממוגנות לאזורים ממוגנים", נמסר מסורוקה. בסך הכל הועברו למעלה מ-200 מאושפזים ממחלקות שונות, בהן המחלקה הגריאטרית ומחלקת פגים ב'.
מנהל סורוקה, ד"ר שלומי קודש, אמר כי "בכל הסלמה ביטחונית אנו נאלצים להעביר מאושפזים לאזורים ממוגנים. בנוסף, אנו נאלצים לצמצם את הפעילות בחדרי ניתוח, שחלקם עדיין אינם ממוגנים, ולדחות פרוצדורות רפואיות נוספות".
תגובת משרד הבריאות: "בכוונתנו להציף נושא זה שוב מול האוצר".