בשיתוף עמותת לכ"ם והחברה הישראלית לטרשת עורקים
"אחד מהחידושים הטכנולוגיים המרכזיים שיש לנו להורדה של כולסטרול, זה הזריקות שמורידות בין 50 ל-60 אחוז ב-LDL כולסטרול. גם המתן שלהן יעל מאוד וקל לשימוש", אומר פרופ' יהודה קמרי, מבית החולים תל השומר, "המרכז לטיפול רפואי בהשמנה" - פרופ' קמרי", בכנס לסיכום שבוע המודעות לכולסטרול שהתקיים בסופשבוע האחרון בכפר בלום.
צפו בסיכום הכנס:
הוא מסביר: "החשיבות של הגילוי המוקדם והטיפול המוקדם היא עצומה, כיוון שאם אנחנו מזהים אנשים שהיה להם כבר שיש להם סיפור משפחתי או שהיה להם אירוע או גם אם לא היה להם, אז על ידי בדיקת דם אנחנו יכולים לזהות את הבעיה. במצב כזה אנחנו יכולים להתערב מוקדם והתערבות מוקדמת היא קריטית כדי למנוע מחלות לב וכלי דם.
"אנחנו רוצים בשבוע המודעות לכולסטרול להעלות את המודעות, ולגרום לאנשים ללכת ולעשות בדיקות דם פשוטות של פרופיל הכולסטרול והשומנים. ללכת לרופא ולמדוד את לחץ הדם. זה יכול לשמור על הבריאות שלהם".

"יותר ממיליון איש סובלים"

פרופ' קמרי אומר כי כולסטרול בעצם קיים אצל יותר ממיליון אנשים בישראל. "המחלה שכיחה ואפשר להגיד ששתי קבוצות גדולות סובלות מכך: הקבוצה הראשונה היא של אנשים שיש להם יתר כולסטרול משפחתי גנטי, והקבוצה השנייה של אנשים שסובלים בגלל השכיחות המאוד גבוהה של מגפת ההשמנה. שתי הקבוצות צריך להיות במעקב ולקבל את הטיפול המלא".
ד"ר דב גביש' מנהל המרפאה הקרדיו מטבולית בשערי צדק ויו"ר החברה לחקר גילוי וטיפול בטרשת העורקים, משתף בסיפורו האישי: "אמנם יש לי סיפור משפחתי של אבי שהיה גם מעשן והיה לו אירוע בגיל 48, אבל אני העדפתי להתעלם מזה. עשיתי בדיקות של פרופיל שומנים שמצא שהערכים שלי היו תקינים. לא עשיתי מספיק פעילות גופנית והייתי 12 קילו יותר מעכשיו. ואז, בשבת אחת בבוקר קמתי עם סימנים של אירוע. הגעתי מהר לחדר הצנתורים וטופלתי.
"הבנתי שצריך לעשות מהפכה בהרגלי החיים. התחלתי לעשות יותר פעילות גופנית, והתחלתי להקפיד לקחת את הטיפול הנדרש. חשוב לעקוב אחר סימני האזהרה החיצוניים שקיימים, בעיקר אם יש לכם היסטוריה משפחתית כזו".
פרופ' קמרי מסכם: "לגבי החידושים שהוצגו גם בכנס הזה, הסתכלנו על כל המנעד רחב של כל האפשרויות, ואין ספק שהמדע מתקדם כל הזמן. היכולת שלנו לטפל בחולים שכבר מתגלים הולכת ועולה".
בשיתוף עמותת לכ"ם והחברה הישראלית לטרשת עורקים