בית המשפט המחוזי בחיפה אישר שלשום (א') הגשת תביעה ייצוגית נגד המרכז הרפואי בני ציון בחיפה לאחר שנטען כי בית החולים הפר את הוראות החוק למניעת העישון במקומות ציבורים וחשיפה לעישון.
קראו עוד:
המבקשת טענה באמצעות עו"ד יוסי אור־הכהן כי בית החולים לא אוכף כראוי את החוק למניעת עישון כלפי מי שמעשן בניגוד לו, מציב מאפרות בשטח בית החולים ובכניסה אליו בניגוד לדין, ממקם פינות עישון באופן האסור בדין, וגורם מטרד ואי־נוחות לבאי בית החולים. עוד נטען כי עובדי בית החולים והמאבטחים מעשנים במקומות אסורים בשטח בית החולים ובכניסה אליו. המבקשת ציינה כי בשנים האחרונות פקדה מספר פעמים את בית החולים לצורך ביקור קרובי משפחתה. היא אינה מעשנת סיגריות, והעישון גורם לה לאי־נוחות ולעוגמת נפש.
1 צפייה בגלריה
בית חולים בני ציון
בית חולים בני ציון
בית החולים בני ציון בחיפה. "העובדים והמאבטחים מעשנים במקומות אסורים", נטען בתביעה
(צילום: י.א)
מנגד, טען בית החולים כי הוא מילא וממלא אחר החובות המוטלות עליו על פי החוק למניעת עישון, פועל למניעת העישון בתחומו ולאכיפה קפדנית כלפי המפירים את החוק, וכי מינה סדרנים לאכיפת איסור העישון בבית החולים.
השופט מנחם רניאל קבע כי "אין די בהצבת שלטים המורים על איסור העישון ברחבי בית החולים שעה שבית החולים עצמו מציב אזורי עישון במקומות אסורים, מה עוד שהם גורמים מטרד לבאים בשעריו. השלטים האוסרים על עישון לא מנעו מאנשים ואף מעובדי בית החולים לעשן מחוץ לפינות העישון, בלא מפריע".
עו"ד אור־הכהן: "החוק למניעת עישון מופר במקומות ציבוריים וכמעט שאין אכיפה בנושא. דווקא מצד בתי החולים, האמורים להבריא חולים, מצופה לנהוג אחרת".
עו"ד יוסי אור-הכהןעו"ד יוסי אור-הכהןצילום: אביב שילה
תגובת בית החולים: "הנהלת בני ציון רואה חשיבות רבה באכיפת כל החוקים, לרבות אכיפת איסור עישון בשטחי בית החולים ותציג את התייחסותה בפני הערכאות המשפטיות הרלוונטיות".