בעקבות הסרטונים שהפיץ דובר צה"ל ובהם נראים אנשי חמאס מובילים חטופים אל בית החולים שיפא,שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב תוקפים את ארגון הבריאות העולמי (WHO) ומאשימים אותו בהתעלמות בכל הנוגע להתנהלות בית החולים הגדול ברצועה. בשלב זה אין בכוונת משרד הבריאות לבטל את חברותו בארגון ועל פי בדיקת ynet רק לאחרונה העביר את דמי החברות השנתיים בסכום שקרוב לשלושה מיליון דולרים.
2 צפייה בגלריה
תמונות מהובלת החטופים ורכבים צה"ליים במרחב בית החולים שיפא
תמונות מהובלת החטופים ורכבים צה"ליים במרחב בית החולים שיפא
הובלת חטופים בבית החולים שיפא. ארגון הבריאות העולמי מתעלם
(צילום: דובר צה"ל)
לעוד כתבות
"ב-7 באוקטובר, היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז הימים האפלים של השואה, אלפי מחבלי חמאס הסתערו על יישובים וערים ישראלים, שרפו תינוקות חיים, אנסו נשים, עינו ילדים לעיני הוריהם ורצחו למעלה מ-1,200 איש ואישה, כולל משפחות שלמות", כתבו השניים ליו"ר הארגון, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, וזאת כשבוע לאחר שהשר והמשנה למנכ"ל המשרד ד"ר ספי מנדלוביץ' נפגעו עמו בשווייץ.
"חמאס לקח בשבי אזרחים ישראלים, בהם תינוקות, נשים ומבוגרים, רבים מהם חולים ופצועים קשה. באופן טרגי, ארגון הבריאות העולמי נאלם דום בכל הנוגע לסוגיה זו ונקט צעדים סמליים בלבד לטובת הישראלים שבשבי, בעוד הוא מתבטא בנחרצות ובביקורת נגד מאמצי ישראל למוטט את החמאס ולהגן על אזרחים פלסטינים".
2 צפייה בגלריה
אוריאל בוסו ומשה בר סימן טוב  בועדת הבריאות בכנסת
אוריאל בוסו ומשה בר סימן טוב  בועדת הבריאות בכנסת
אוריאל בוסו ומשה בר סימן טוב. דורשים גינוי מיידי והכרה בעובדות
(צילום: יואב דודקביץ' )

"התיאור של מייקל ריאן לקהילה הבינלאומית היה שגוי"

בהמשך ציינו השניים, כי "ב-2 בנובמבר, ד"ר מייקל ריאן, מנהל תוכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי טען כי הוא מודע למתרחש 'מעל לפני השטח' בבית החולים שיפא (בעזה). הוא הכיר בכך ששימוש במתקנים רפואיים למטרות צבאיות אסור על פי החוק הבינלאומי, אך הטיל ספק בכך שמתבצעות פעולות טרור במתחם בית החולים. למרות זאת, פרסם צה"ל תיעוד ממצלמות במעגל סגור המעיד בבירור על פעילויות טרור נרחבות 'מעל לפני שטח' בית החולים עצמו וסביבתו, לרבות החזקה של חטופים בבית החולים, בניגוד לכל כללי האתיקה.
"לאור עדויות אלה ברור שהתיאור שמסר ד"ר מייקל ריאן על המתרחש בבית החולים לקהילה הבינלאומית היה שגוי ומטעה. אנו קוראים לארגון הבריאות העולמי להכיר באופן פומבי ומיידי בשימוש האכזרי של חמאס בתשתיות בריאות לשימוש טרור ולגינוי פעולות אלה, לרבות החזקת החטופים שם. כעת ברור שארגון הבריאות העולמי לכל הפחות העלים עין משימוש במתקנים רפואיים למטרות טרור ולמגן אנושי ולהתנגדותו הטרגית לפינוי אזרחים ממתקנים אלה".
הם מוסיפים ואומרים כי "בנוסף להסתתרות בתוך ומתחת לבתי חולים ומתקנים רפואיים אחרים, חמאס ממשיך לתקוף אזרחים ישראלים, מוסדות ואנשי צוות רפואיים בטילים המשוגרים מתוך ריכוזי אוכלוסייה, מתקנים רפואיים ובתי ספר. הדבר מהווה פשע מלחמה כפול ומכופל. בכישלונו להתייחס לסוגיות אלה, תורם ארגון הבריאות העולמי להתמשכות העימות הגורם לרבים סבל גדול. ארגון הבריאות העולמי חייב לדרוש הפסקה מיידית של שימוש במגינים אנושיים, שימוש במתקני בריאות למטרות טרור, פינוי אוכלוסייה אזרחית לאזורים בטוחים יותר ואת השחרור המיידי וללא תנאי של כל החטופים".