בשיתוף אלפאמדיקס כולנו רוצים להיראות טוב, בכל גיל. לשמור על מראה רענן וזוהר גם כאשר העור מתחיל להזדקן. במקביל, אנחנו לא רוצים לוותר על המראה הטבעי של הפנים. על רקע מגוון סוגי הטיפולים האסתטיים הזמינים בשנים האחרונות, קשה לפעמים להבין את הדרך הנכונה להשגת המטרה. איך אפשר לוודא שהמראה הטבעי יישמר, גם בטווח הקצר שאחרי הטיפול וגם בטווח הארוך? ומתי בכלל צריך להתחיל לשקול טיפולים?
"תהליך ההזדקנות של הגוף, שמתחיל בגיל 30 וקצת, קשור לגנטיקה, סוג העור, אורח חיים ועוד הרבה פרמטרים", אומרת ד"ר לורה מוצ'ניק, רופאת משפחה העוסקת ב־16 השנים האחרונות ברפואה אסתטית ומנהלת ארבע קליניקות ברחבי הארץ, "עם הזמן, אנחנו מאבדות את הפרופורציות שהיו לנו, את עצמות הלחיים שהיו פעם למעלה, את העפעפיים הפתוחים שנותנים מראה צעיר. העור הופך להיות פחות זוהר ורענן. מדובר בתהליכים טבעיים לחלוטין".
למה זה קורה? ד"ר מוצ'ניק מספרת כי "הקולגן שיש לנו בגוף, שחלק מהתפקיד שלו הוא לתת נפח לעור, נשאר בכמות מספקת עד גיל 40-35, ולאחר מכן ישנה נסיגה של החלבונים האלו".
2 צפייה בגלריה
דוקטור לורה מוצניק - אלפאמדיקס
דוקטור לורה מוצניק - אלפאמדיקס
ד"ר לורה מוצ'ניק
(צילום: מהאלבום הפרטי)
"להיזהר מטיפולים מוגזמים"
בזמן שכולן מכירות את התועלת שיש בטיפולים אסתטיים, נושא שלא מדובר מספיק הוא פוטנציאל הנזק – אם הם מבוצעים על ידי גורם לא מספיק מקצועי ובשימוש בחומרים לא מספיק איכותיים. "המטרה של הרופא המקצועי היא לא לשנות את המטופל או המטופלת, אלא להחזיר להם את המראה הזוהר והרענן: 'לפתוח' את הפנים, לשפר את מרקם העור, ובאזורים ספציפיים שבהם יש צניחה – לגרום להרמה למצב שהיה קודם", היא מסבירה.
ד"ר מוצ'ניק מדגישה שכדי לשמור על מראה טבעי, אסור להגזים ולהוסיף נפחים מיותרים, במיוחד באזור הלחיים, השפתיים וקו הלסת. "ברוב המקרים, פעולות כאלו לא רק שלא ישפרו את המצב, אלא יגרמו למראה מבוגר יותר", היא מזהירה. למה זה בעצם קורה? "כי הפנים נוטות להתרחב עם הגיל, ואם מוסיפים יותר מדי חומרים, נותנים לפנים נפח מיותר, והתוצאה היא מראה של צניחה ולא של הרמה".
איך תדעו אם הפקדתם את הפנים בידיים של מישהו רציני? "בנוגע לכל מטופל ומטופלת", אומרת ד"ר מוצ'ניק, "חשוב ליישם גישה אינדיבידואלית. יש להתחיל בפגישת ייעוץ מקצועית, לדון בסוג העור, הגנטיקה, לעשות תיאום ציפיות. בתור רופאה, אני יכולה לעבד את כל הנתונים ולהמליץ על הפתרון המתאים ביותר לכל אחד".
2 צפייה בגלריה
דוקטור לורה מוצניק - אלפאמדיקס
דוקטור לורה מוצניק - אלפאמדיקס
Radiesse
(יח"צ)
השגיאה הנפוצה ביותר אצל מטופלות, לדבריה, היא "להגיע עם פתרון ספציפי שהחברה או השכנה עשתה והמליצה עליו. אני מסבירה להן: את לא החברה שלך. יש לך עור אחר, גנטיקה אחרת, אורח חיים אחר, ולכן צריך להתאים לך טיפול שמתאים רק לך ולא למישהו אחר".
היא מפרטת ואומרת כי הטיפול שמתאים לבת 25 לא יתאים לבת 50, טיפול שמתאים לעור דק לא מתאים לעור עבה, מה שמתאים לאישה לא מתאים לגבר, "ולכן יש חשיבות גדולה לייעוץ ולתכנון משותף של התהליך עם הרופא והמטופל".
ההעדפה האישית של ד"ר מוצ'ניק היא לעשות את הכל בהדרגתיות. "לא עושים שינוי קיצוני בבת אחת", היא מסבירה, "מדובר בגוף ובפנים, וצריך להבין איך הם מגיבים לטיפולים בכל שלב בדרך. לכן מתחילים בתהליך בנייה כמו בבניין - קודם בונים יסודות, ורק בסוף מקבלים את המפתחות".
זה נכון למטופלים גם מבחינה מנטלית. "שינוי מהיר זה לא משהו חיובי", מסבירה ד"ר מוצ'ניק, "האדם צריך להבין את התהליך, לאהוב את מה שהוא רואה מול המראה, ואז להמשיך לשפר, לאט־לאט. מה שנתן לנו אלוהים, הגנים שלנו, זה מה שיש. המטרה היא לשדרג את הקיים, להחזיר את מה שהיה ולתת מראה רענן וצעיר יותר. לא יותר מזה".
חלק מהמטופלות של ד"ר מוצ'ניק נמצאות אצלה כבר מעל 15 שנים. "יחסים כאלה הם כבר הרבה מעבר ליחסי רופאה־מטופלת רגילים", היא מודה, "אנחנו כבר כמו משפחה. הן יודעות שהדרך הנכונה היא ללכת לאט אבל בטוח, עם תוצאות שנשמרות לשנים ואפקט שמצטבר מטיפול לטיפול".
שילוב בין חומרים ושיטות
אחד הפרמטרים המרכזיים בקביעת הטיפול הנכון הוא הגיל. "אצל צעירות עד גיל 40, המוקד הוא מניעת צניחה וקמטים. צריך לתת לחות ולשפר דברים מינוריים על ידי פתרונות כמו חומצה היאלורונית, חומרי מילוי וקצת בוטוקס. המטרה היא לבנות קולגן ואלסטין כדי להאט את התהליך של ההזדקנות". לעומת זאת, אצל נשים מעל גיל 40 "רואים שינויים שקשורים לגיל כמו חוסר בקולגן ואלסטין, חוסר גמישות של העור, צניחה של הפנים, קמטים באזורים ספציפיים, איבוד של הזוהר והמרקם. במקרים האלה מתחילים בטיפול ועוסקים פחות במניעה".
המפתח לטיפול מוצלח, אומרת ד"ר מוצ'ניק, הוא שילוב בין מספר חומרים. "עם חומר אחד אי־אפשר להגיע לתוצאה של 100 אחוז. לכל חומר יש יתרונות משלו", היא מסבירה, "בגילי 40 ומעלה, למשל, אני אוהבת להשתמש בחומרים כמו Radiesse, שהוא ביוסימולטור אשר בנוי מקלציום הידרוקסיאפטיט, שגורם לייצור קולגן ואלסטין בהדרגתיות לתקופה של עד שלושה חודשים. מדובר בתוצאה שמאוד מתאימה לגישה של יצירת מראה טבעי". Radiesse, אשר מיובא לישראל על ידי חברת אלפאמדיקס, מציע אפקט משולש של מילוי, הרמה והצערת העור לטווח הרחוק.
לדבריה, "את החומרים האלו אפשר לשלב עם מוצר כמו Stylage, הכולל שילוב בין חומצה היאלורונית מצולבת לנוגד חמצון עוצמתי. מדובר בפתרון שמציע יתרון משמעותי כי יש לו רמות שונות של ריכוז. Stylage Medium מתאים להזרקה שטחית יותר, באזורים יותר עדינים כמו אזור העיניים וסביב השפתיים. חומרים מרוכזים יותר, המיועדים למקרים של קמטים עמוקים יותר, הם Stylage XL ו־Stylage XXL, אשר לא רק גורמים להרמה של הפנים אלא גם ליצירת נפח". כדי להשיג את האפקט הרצוי, יש צורך באיש מקצוע שמבין את השימוש בחומרים. "למשל, באזורים שבהם לא נדרש נפח מזריקים עמוק יותר את Stylage לסוגיו, מה שגורם בעיקר למתיחה והרמה", מסבירה ד"ר מוצ'ניק, אשר מציינת כי מדובר בחומרים אשר מיוצרים על פי תקני ייצור של תרופות, וחלקם אף כוללים מזרקים המסייעים לרופאים לתת טיפול מדויק.
בשיתוף אלפאמדיקס