במלאת ארבע שנים למותו של הזמר אמיר פרישר גוטמן נפתחה היום (ג') בחיפה, עיר הולדתו, קליניקה למשפחה גאה שקרויה על שמו.
הקמת הקליניקה היא שיתוף פעולה של האגודה למען הלהט״ב, משרד העבודה והרווחה, בית הקהילות בחיפה ועמותת "לנצח נשאר" להנצחת פועלו ומורשתו של הזמר. הקליניקה, שתצטרף לזו שכבר פועלת בתל אביב, תסייע למשפחות ולזוגות מהקהילה הלהט״בית ותספק להם טיפול זוגי, טיפול משפחתי, ליווי בתהליכי הורות, ייעוץ משפטי ועוד.
2 צפייה בגלריה
אמיר פיי גוטמן וצדי צרפתי
אמיר פיי גוטמן וצדי צרפתי
אמיר פרישר גוטמן ז"ל. "היה חלק בלתי נפרד מהמאבק הגאה לשוויון זכויות"
(צילום: ענת מוסברג)
יו״ר האגודה למען הלהט״ב, נורית שיין, אמרה: ״זוגות ומשפחות גאים סובלים מאפליה חוקתית וביורוקרטית בלתי נתפסת שמובילה לאתגרים ולקשיים. אנחנו כאן כדי לספק לכל אחד ואחת מענים ולממש את תקוותו של אמיר לשוויון זכויות אמיתי. אמיר היה חלק בלתי נפרד מהמאבק הגאה לשוויון זכויות, ואני מאמינה ומקווה שנצליח להגשים את הצוואה שלו למען חברה שוויונית ומכילה יותר. בשנה הקרובה נעבוד על פיתוח קליניקות נוספות ברחבי הארץ״.
מנהל בית הקהילות לגאווה וסובלנות בחיפה, ארנון אלוש, אמר: "יש בחיפה הרבה מאוד משפחות גאות וזוגות להט"ביים המבקשים לבסס את מערכת היחסים, להתמודד עם קושי או משבר ומחפשים מערך שירותים מקצועי, נגיש, המתמחה בזוגיות ובמשפחה להט"ביות. ביוני לפני שנתיים הענקנו להוריו של אמיר את אות יקיר הקהילה החיפאית על שמו, על פועלו לקידום קהילות הלהט"ב, והיום אנחנו נרגשים להנכיח את זכרו עם פתיחתה של הקליניקה למשפחה הגאה על שמו״.
2 צפייה בגלריה
קליניקה למשפחה גאה על שם אמיר פרישר גוטמן אמיר פיי גוטמן חיפה
קליניקה למשפחה גאה על שם אמיר פרישר גוטמן אמיר פיי גוטמן חיפה
בני משפחתו וחבריו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל, היום בקליניקה בחיפה. "המשפחה הגאה היא עובדה קיימת"
אחיו של פרישר גוטמן, אייל פרי: ״אנחנו נרגשים וגאים להמשיך את דרכו של אמיר יקירנו ולחנוך קליניקה נוספת על שמו בחיפה, העיר שבה גדלנו. המשפחה הגאה היא עובדה קיימת, ואין דרך טובה יותר להנצחת שמו ופועלו למען שוויון זכויות לקהילה הגאה מלהמשיך ולפתוח קליניקות נוספות ברחבי הארץ, בהן יינתנו שירותים הנגזרים מהצרכים הייחודיים של המשפחות הגאות בישראל, המופלות לרעה בהיבט החוקתי״.
אמיר פרישר גוטמן הלך לעולמו ביולי 2017, בגיל 41, אחרי שטבע בעת שהציל את אחייניתו מטביעה בחוף בצפון. הוא פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק, תוך ביצוע פעולות החייאה. למחרת נפטר לאחר שנקבע כי אפסו סיכוייו לשרוד בשל קריסת מערכות ומוות מוחי. קרניות עיניו הושתלו בשני חולים. הוא הותיר בעל, ינאי פרישר גוטמן, ובן, רוי.