במשך שנה עשתה לינא שאהין, בת 20 מאבו־סנאן, את שנת השירות שלה בפגייה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. רק לקראת סיום התקופה חשפה לינא את הסוד המפתיע: היא עצמה שהתה באותה פגייה לאחר שנולדה בשבוע ה־35 להיריון, עם אחותה התאומה, רימא.
2 צפייה בגלריה
לינא שאהין
לינא שאהין
לינא שאהין. "להחזיר מעט ממה שקיבלתי פה"
(צילום: אלעד גרשגורן)
"גילינו את העובדה שהיא בעצמה הייתה פג רק במקרה", סיפרה האחות האחראית סבטלנה סירוטקין, אחת משבע אחיות שעדיין עובדות בפגייה ועבדו בה בתקופה שבה אושפזה התינוקת שאהין.
"הגיעה לכאן מועמדת נוספת לשנת שירות, וסיפרה כי הייתה פה פג בעצמה – וגם היא הייתה מאושפזת כאן עם אחיה. ואז לינא אמרה פתאום, גם אני הייתי פג ואושפזתי פה, עם אחותי התאומה. זה היה הלם לגלות את זה, וגם שמחה גדולה שהיא התפתחה והגיעה לכאן אחרי כל כך הרבה שנים, כאדם בוגר".
לינא אהבה מאוד את השירות בפגייה: "זו הייתה חוויה מתוך רצון להחזיר מעט ממה שקיבלתי פה. אני לא יודעת למה התביישתי להגיד שהייתי פה בעצמי, אבל זה היה סוג של סגירת מעגל. הרגשתי פה ממש טוב כל השנה הזו, לראות ולעזור בכמה שאפשר לתינוקות האלה, להתגבר על הקשיים ולצאת לחיים".
2 צפייה בגלריה
לינא שאהין
לינא שאהין
סוג של סגירת מעגל. התינוקת לינא שאהין עם אחותה התאומה
(צילום: אלבום משפחתי)
מי שהתרגשה במיוחד מהגילוי הייתה מנהלת הפגייה, ד"ר ורד פליישר־שפר. היא זו שחתומה על מכתב השחרור של לינא מהמחלקה, באפריל 2001. "יש אמירה שבעבודה פה אנחנו משאירים חותם בעולם, ופה זה דו־משמעי", אמרה בחיוך. "לינא נמצאת איתנו כבר שנה ובימים האחרונים התברר שהייתה פג. אתה נולד ומתאשפז פה, הולך הביתה וחוזר למקום הזה כדי לתרום לקהילה, מבחינתנו זה וואו".