מרגש: יהודה הישראלי, לוחם חטיבת "גבעתי" שנפצע באורח אנוש במבצע צוק איתן ב-2014 ומאז נמצא בתהליך שיקום ממושך, השתתף הבוקר (שישי) במרתון ירושלים, יחד עם חבריו ליחידה ונבחרת "שלוה" המורכבת מילדי שלוה, משפחותיהם, מתנדבי העמותה, עובדיה ובנות השירות.
"אני גאה לרוץ כל יום, כי זה מגלה לי שאני מתגבר ומתקדם", סיפר הישראלי, שזו השנה השישית בה הוא רץ עם ילדי שלוה, לפני תחילת מקצה "קהילות", למרחק של 1,700 מטר. "אני משתף את ההרגשה הזו עם כל עם ישראל שאני אוהב".
1 צפייה בגלריה
יהודה הישראלי
יהודה הישראלי
"אני גאה לרוץ כל יום". יהודה הישראלי מוביל את מקצה קהילות
(צילום: שלוה)
השנה השתתפו במרתון במסגרת נבחרת שלוה מעל ל-1,000 רצים בכל המקצים, בתוכם חיילי צה"ל, מתנדבי מד"א, בני נוער, ילדי שלוה ומשפחותיהם, מתנדבי העמותה, עובדיה ובנות שירות לאומי. את הרצים הוביל, כאמור, הישראלי.
נבחרת שלוה למרתון ירושלים הינה הנבחרת הוותיקה ביותר והגדולה ביותר שמשתתפת במירוץ (בכל המקצים) ומאות מהמשתתפים מגיעים במיוחד מארה"ב, קנדה, אנגליה ומדינות נוספות על מנת לקחת חלק ולגייס כספים לצורך הרחבת הפעילות, התמיכה במשפחות והטיפול בילדי שלוה.
הישראלי, לוחם בסיירת רימון של חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה מפגיעת רסיס בראשו, במבצע צוק איתן, במהלך ניסיון לאתר את גופתו של סרן הדר גולדין ז"ל. הוא הוגדר במשך תקופה ממושכת צמח, ולאחר תקופת שיקום ממושכת החל לתקשר עם בני משפחתו וחבריו, והמשיך את הליך השיקום בביתו, בעופרה.
30 אלף רצים משתתפים היום במרתון ירושלים ה-12, מתוכם כ- 2,700 רצים מרחבי העולם. מרתון ירושלים כולל שישה מקצים: מרוץ מרתון מלא, מרוץ חצי מרתון, מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ, מרוץ משפחות - 1.7 ק"מ ומרוץ חברתי מיוחד - 800 מטר.