הכי קרוב לרופא: רביע מגנדף (33) מחיפה, אח בפנימית ג' במרכז הרפואי רמב"ם, ומטפל כבר עשר שנים בחולים, מפתח תחביב נוצץ במיוחד – שחקן. את הידע שלו בלקיחת מדדים, החלפת תחבושות והכנסת עירוי, שילב מגנדף עם צילומים של העונה הרביעית של הסדרה "פאודה", שם הוא משחק תפקיד של רופא.
בשיחה עם ynet הוא מספר, כי מה שהתחיל כהפוגה בין שעות העבודה במחלקת קורונה לפני כשנתיים, תפס תאוצה במהירות. סדרת צילומים עם כיתובים משעשעים ובהמשך סרטונים קצרים שהעלה באינסטגרם ובטיקטוק, הביאו לו יותר מ-8,500 עוקבים ותגובות אוהדות.
"באותה תקופה חשבתי שיהיה מצחיק להעלות רגעים רגילים לחלוטין מתוך המחלקה והעבודה היומיומית, אבל בזווית הומוריסטית", מספר מגנדף. "היה לי חשוב מאוד אז לנסות להתאוורר ולצחוק כמה שאפשר, עם העומס והמורכבות של העבודה. פתאום הרגשתי שאני חייב לעשות משהו מעבר ללהגיע למחלקה ולחלק תרופות. משהו שנותן עוד משמעות למה שאנחנו עושים".
הסרטון ההוא, שבסך הכול תיאר את ארוחת הצהריים שלו, לבד, מול נוף הים שנשקף מרמב"ם, קיבל תשומת לב רבה וגרף מאות לייקים. מאז הוא מקפיד לתעד רגעים בחיי היומיום המקצועיים והאישיים שלו, ולהציף את המורכבות שבעבודה בתחום הסיעוד, אבל תמיד עם טוויסט ייחודי שמשאיר חיוך.
3 צפייה בגלריה
רביע מגנדף
רביע מגנדף
עם מסר בקורונה. רביע מגנדף
אהבת הקהל הפתאומית שנפלה עליו והלייקים הרבים ברשתות החברתיות הובילו אותו לאחרונה לקחת כמה שיעורי משחק בתיאטרון חיפה, לצורך התמקצעות ושיפור היכולות שלו להפיק תוכן מצחיק. הטוויסט בעלילה לא איחר להגיע: "תוך כדי השיעורים, קיבלנו מסרון וואטסאפ שהודיע על אודישן לתפקיד אורח בסדרה 'פאודה'", הוא מספר, "החלטתי ללכת על זה בשביל החוויה. צילמתי אודישן בבית של חברה ובעלה. אחרי חודשיים קיבלתי תשובה שהתקבלתי ואני אשחק רופא ב'פאודה'. קפצתי משמחה, התרגשתי מאוד. שלחו לי טקסט וביקשו שאתכונן אליו. לצילומים בתל-אביב הגעתי הרבה לפני הזמן".
3 צפייה בגלריה
רביע מגנדף
רביע מגנדף
רביע מגנדף. מימין כאח במחלקה ברמב"ם, משמאל - על סט הצילומים כרופא בפאודה
מגנדף מודה כי החוויה השאירה אצלו טעם של עוד. "זו הייתה חוויה מרגשת. צילום הסצנה נמשך מספר שעות. הגעתי לסט הצילומים עם סקרנות ולא ידעתי מה מצפה לי - במיוחד שזו הפעם הראשונה שאני משחק. כולם בצוות היו נחמדים אליי, הסבירו לי מה מצופה והרגשתי בנוח. חשתי שאני חלק מהצוות תוך זמן קצר. זאת באמת הייתה חוויה מיוחדת ומשמחת".
3 צפייה בגלריה
רביע מגנדף
רביע מגנדף
עם השחקנים בפרימיירה לעונה הרביעית של פאודה. "היו מאוד נחמדים אלי"
גילמת דמות שלא רחוקה מתחום העיסוק שלך בחיים האמיתיים. אולי דרך התפקיד הזה הגשמת סוג של חלום להיות רופא? מגנדף מחייך: "האמת שאף פעם לא רציתי להיות רופא. אני רואה איך הרופאים עובדים, את הקושי הרב שלהם, המקצוע התובעני עם כל התורנויות. אין לי חלום להיות רופא. החלום האמיתי שלי היה להיות שחקן. אני אוהב מאוד את תחום הקולנוע. עליי באמת אפשר להגיד: 'חי בסרט'. המקצוע שלי שונה מתחום המשחק, אבל דווקא דרך המקצוע שלי, הצדדים ההומוריסטיים שהבאתי גם ממנו, הגיעו התגובות של אנשים ששימחו אותי".
"את התחקיר לתפקיד ב'פאודה' עשיתי בעבודה", הוא אומר, ומוסיף שמדובר בחוויה מדהימה. "אני אשמח להמשיך לפתח עוד יכולות בתחום הזה, לצד העיסוק החשוב שלי בטיפול באנשים ברמב"ם. אני פשוט רוצה להמשיך ליהנות מכל העולמות".