משפחה של רופאים
הכל נשאר במשפחה: אם נולדתם למשפחת פיקל לא תוכלו, כך נראה, לברוח מהגורל, וגם לא תצליחו לעבור ארוחה משפחתית בלי לשמוע חוות דעת רפואית.
שלושת ילדי המשפחה הם רופאים, כולם בבית החולים רמב"ם בחיפה, וכך באותה משמרת אפשר למצוא את הבכור, ד"ר יואב פיקל (36), שמתמחה בכירורגיה פלסטית, את אחותו, ד"ר יעל פיקל (34), שנמצאת לקראת סוף ההתמחות הראשונה שלה בפסיכיאטריה, ואת האחות הקטנה, הגר פיקל(26), שעושה כרגע את הסטאז'.
1 צפייה בגלריה
פיקלס 1
פיקלס 1
מימין: יעל, יואב והגר פיקל. "אם מפספסים מפגש משפחתי, נפגשים בתורנויות"
(צילום: דוברות רמב"ם)
העיסוק המשפחתי מתחיל כבר עם ההורים: האב, פרופ' יוסף פיקל, הוא מנהל מחלקת עיניים באסותא אשדוד, והאם, ד"ר דבורה פיקל, סגנית מנהל בית־החולים מעייני הישועה בבני ברק.
"מאז ומתמיד ידענו שבזה נעסוק", מסביר הבן, ד"ר יואב פיקל. "אבא התמחה ברמב"ם לפני המון שנים ואני זוכר אותנו מסתובבים פה בתור ילדים וישנים פה בשבתות. רמב"ם הוא הבית השני שלנו. אחרי ההתנדבות שעשיתי במד"א, היה ברור שזה ההמשך הטבעי".
"אני חשבתי שאני הולכת להיות שחקנית, אבל יצא שאני פסיכיאטרית. זה דומה", מוסיפה ד"ר יעל פיקל בחיוך. ואילו הגר משחזרת את הרגע שבו היא החליטה שעתידה בחלוק הלבן: בגיל ארבע עברתי ניתוח אוזניים ואז החלטתי שזה מה שאעשה כשאהיה גדולה".
ואיך החיים במשפחה של רופאים? רגילים לחלוטין אם שואלים את הפיקל'ס. "בארוחות שישי מדברים על נושאים שאולי היו מגעילים אחרים, אבל אצלנו הם לגיטימיים לחלוטין", הם מוסיפים. "כאן אף אחד לא מתרגש אם מישהו נפצע. ואם מפספסים מפגש משפחתי, נפגשים בתורנויות".