אם בעבר היינו צריכים להתלבט בין סופגנייה במילוי ריבת תות לסופגנייה נטולת מילוי, המבחר והשפע של הסופגניות היום - מסופגניות עם קרם פיסטוק ועד סופגניות במילוי קרם פטיסייר – מפתה אבל גם מקשה על הבחירה. בענייני טעם וריח כידוע אין מה להתווכח, אבל אם אנחנו רוצים לבחור לא רק בסופגנייה טעימה, אלא גם בזו שתתרום הכי הרבה לבריאות שלנו (או לפחות שתזיק הכי פחות), אז איזו סופגנייה הכי כדאי לאכול ועל איזו מומלץ לוותר.
קראו עוד:

מטוגנת או אפויה?

רוב הסופגניות הנמכרות ברחבי הארץ עוברות טיגון בשמן עמוק, אשר גורם לערכים הקלוריים שלהן להרקיע שחקים. לעיתים קרובות, בעקבות התפיסה השגויה, הטיגון מתבצע בשמן לא עמוק, שגורם לספיגה גבוהה יותר של השמן בבצק הסופגנייה.
5 צפייה בגלריה
סופגניה
סופגניה
אפייה עדיפה על טיגון. וטיגון עמוק על טיגון בשמן רדוד
(צילום: shutterstock)
למרות טעמן ומרקמן הרך של הסופגניות המטוגנות, מבחינה תזונתית הסופגנייה האפויה היא כמובן הבחירה הטובה ביותר. במבחן ההשוואה שנעשה באפליקציית myBite, התגלה כי הערך הקלורי של סופגנייה מטוגנת הינו כפול מסופגנייה אפויה.

מלאה בכל טוב – זה טוב?

כאמור נושא המילויים התפתח והשתכלל, וכיום, ניתן למצוא על מדפי המאפיות אין-סוף מילויים וקישוטים, עם מראה משגע וטעם מיוחד. ועדיין, כאשר ממלאים את הסופגניות בסוגים שונים של ריבות וקרמים, הערכים הקלוריים הם בהתאם. לכן, בעת בחירת הסופגנייה, עדיף לחזור לטעם הקלאסי של הריבה.

הגודל כן קובע

ההבדל בין אכילה של סופגניית מיני במילוי שוקולד לעומת סופגנייה רגילה במילוי שוקולד הוא עצום מבחינת הערך הקלורי, ומכפיל למעשה את כמות הקלוריות, הפחמימות והשומנים. לא חבל? הרי כמו שתמיד אמרו לכם - אחרי כמה ביסים – הטעם נשאר אותו הדבר.

אשל או ללא גלוטן

היום ניתן למצוא במקומות רבים (או להכין בבית) סופגניות שאינן מכילות גלוטן או שעשויות מאשל. סופגניות אלו נמצאו כבעלות ערכים תזונתיים טובים יותר מהסופגניות הקלאסיות.
השורה התחתונה: בעזרת תזונה נכונה ומעט מחשבה, אפשר ליהנות גם מסופגנייה טעימה וגם להימנע מתחושת החרטה שבאה לאחריה. השתדלו לבחור בסופגניות קטנות במילויים הקלאסיים, ותנו הזדמנות לסופגניות האפויות. תופתעו לגלות שטעמן דומה מאוד לאחיותיהן המטוגנות.
עדי מור, דיאטנית אפליקציית myBite. הנתונים נאספו באמצעות האפליקציה של חברת אלטמן בריאות. הנתונים עשויים להשתנות בהתאם לכמות המילוי, גודל הסופגנייה ואופן הטיגון