"בזכותו אני בחיים", אומר עידן בצלאל ממודיעין לגיא אלון, בן כיתתו ומתנדב במד"א, שהציל את חייו, אחרי שבצלאל התמוטט באמצע שיעור ספורט בבית ספר לפני כשלושה שבועות. אתמול (א') הם נפגשו בביתו של בצלאל וההתרגשות הייתה בשיאה.
2 צפייה בגלריה
עידן בצלאל שחייו ניצלו אמו גלית ומתנדב מדא  חברו לכיתה גיא אלון
עידן בצלאל שחייו ניצלו אמו גלית ומתנדב מדא  חברו לכיתה גיא אלון
מימין: עידן בצלאל וגיא אלון. הציל את חייו
(צילום: מאיר תורג'מן)
"אתה גיבור. אם לא היית מציל אותי, הייתי עכשיו בבית קברות. אני חייב לך את החיים שלי", אמר בצלאל, תלמיד כיתה י"ב בתיכון מקיף ג' במודיעין, שלפני שלושה שבועות קיבל דום לב בתחילת שיעור ספורט. אימו גלית שהצטרפה למפגש, אמרה על אלון: "אני שרופה עליו, הוא הציל לי את הילד, הציל לי את החיים. חיכיתי לרגע הזה לחבק אותו חזק, וחיפשתי את המילים להודות לו". צפו במפגש המרגש:
כאמור, לפני כשלושה שבועות, במהלך שיעור ספורט בבית הספר, בצלאל התמוטט, איבד הכרה והיה ללא דופק וללא נשימה. אלון ביצע בו החייאה יחד עם אחד המורים, תוך שהוא עשה שימוש בדפיברילטור(מפעם). לאלון, זו הפעם השלישית שהוא מבצע החייאה, במהלך התנדבותו במד"א.
בצלאל סיפר: "שיעור הספורט היה ממש בשעה הראשונה של הבוקר, ואני בקושי הספקתי לעבור בריצה הכי קלה פחות מ-100 מטרים והתחלתי להרגיש שאני לא שומע ומאבד ראייה. ניסיתי להירגע ולהתיישב ואולי זה יעבור, אבל הדבר הבא שאני זוכר זה שהתעוררתי באמבולנס עם אימא שלי לידי. לא הבנתי מה קרה".
עידן בצלאל: "הרופאים אמרו לי שהייתי שלוש דקות בלי דופק, אם הייתי במצב הזה עוד דקה אחת יותר, זה היה כבר מוות מוחי. אתה הגבת כל כך מהר וזה נס שיצאתי בלי כל נזק, עוד דקה אחת וזה מוות מוחי"
אימו של עידן, גלית בצלאל, חיבקה את אלון במהלך המפגש ואמרה: "עידן שלי עבר דברים לא פשוטים בחיים, ועכשיו לעבור גם את זה, זו עוד כאפה לחיים, אבל די ואמן וזה יהיה די. הוא נולד עם מום בלב ומתעייף מהר. אסור לו להתאמץ יותר מדי אבל הוא חי עם זה בשלום והיה במעקב רפואי".
2 צפייה בגלריה
עידן בצלאל שחייו ניצלו אמו גלית ומתנדב מדא  חברו לכיתה גיא אלון
עידן בצלאל שחייו ניצלו אמו גלית ומתנדב מדא  חברו לכיתה גיא אלון
עידן, אמו גלית וגיא אלון. "הוא הציל לי את הילד"
(צילום: מאיר תורג'מן)
היא מוסיפה ואומרת: "מזל גדול שזה קרה לו שם במגרש הספורט, כשחברו לכיתה שהוא מתנדב במד"א ויודע לתפעל החייאה היה שם. חס וחלילה אם זה היה קורה לו בבית כשהוא לבד או יום קודם כששיחק כדורגל במגרש, מי היה מציל אותו".
במהלך המפגש ביניהם, הודה בצלאל לאלון על מהירות התגובה. "הרופאים אמרו לי שהייתי שלוש דקות בלי דופק, אם הייתי במצב הזה עוד דקה אחת יותר, זה היה כבר מוות מוחי. אתה הגבת כל כך מהר וזה נס שיצאתי בלי כל נזק, עוד דקה אחת וזה מוות מוחי. היה שם מזל מטורף עם כמות צירופי המקרים שהדפיברילטור היה קרוב, שאני הייתי שם בשיעור".
בצלאל פונה לבית החולים, שם עבר ניתוח שבו הושתל בגופו דפיברילטור זעיר. האם גלית: "חזרנו הביתה להחלמה והדבר הראשון שעשינו רכשנו דפיברילטור (מפעם) הביתה. חובה שיהיו מפעמים בכל מוסד ציבורי בכל בית ספר ואפילו כמה. זה פשוט מציל חיים".
ד"ר יואב בולקיאר, קרדיולוג ילדים בכיר, מומחה להפרעות קצב לב בילדים בביה"ח ספרא לילדים, סיפר: "עידן הגיע אלינו כאשר היה בהכרה, לאחר שחווה הפרעת קצב לב מסכנת חיים בבית הספר. למרבה המזל, לצידו של עידן היה נער שזיהה בזמן אמת את העזרה הנדרשת והחל בעיסויים, וחיבר את הדפיברילטור הנייד שהיה בקרבת מקום אל הנער. מכת החשמל מהמכשיר ללא ספק הצילה את חייו של עידן, עם חזרה לקצב לב תקין. אנו מכירים את עידן מזה שנים רבות; הוא סובל ממחלת שריר לב גנטית ונמצא במעקב במכון הלב לילדים בביה״ח ספרא לילדים.
"לצורך מניעה שניונית של הפרעת קצב מסכנת חיים הוחלט על השתלת דפיברילטור פנימי, במקרה הנ"ל תת עורי, שינטר את הדופק באופן רציף ומתמשך ויטפל במכת חשמל במידה ויהיה צורך. עידן יוכל כעת לחזור לשיגרה חייו, כמובן תו״כ מעקב וטיפול עם מעטפת הגנה בפני הפרעות קצב מסכנות חיים, במידת הצורך".
  • ניתן להתקשר ל-*8101 ולהזמין הדרכה על פעולת הדפיברילטור. נציגי מד"א יגיעו לכל קבוצה שתתארגן להעביר הדרכה