משרד הבריאות קורא הערב (יום ה') לכל מי שרוצה להתנדב - ובכלל זה גם לנשות ולאנשי צוות רפואי מהארץ ומהעולם - להירשם ולהוסיף את שמם לקהילה הולכת וגדלה של תומכים שמעוניינים להושיט יד למאמץ בעת הזו.
  • אנשי מקצוע ומתנדבים מישראל - יכולים להירשם בקישור הבא
  • אנשי מקצוע וסטודנטים למקצועות בריאות מחו"ל - בקישור הבא
משרד הבריאות מסר כי הוא מקבל אלפי פניות של אזרחים להתנדב במערכת הבריאות. המשרד מדגיש כי המערכת ערוכה עם כוח האדם הנדרש, "ועם זאת אנו נערכים למצב בו ייווצר עומס נוסף על מערכת הבריאות בשל אירועים קיצוניים ולא צפויים. על כן, ולאור המצב הביטחוני המתמשך בישראל, משרד הבריאות הקים מכלול התנדבות במסגרת המשלט הלאומי של המשרד".
1 צפייה בגלריה
בית חולים ברזילי אשקלון
בית חולים ברזילי אשקלון
פינוי נפגעים לבית החולים ברזילי באשקלון. ארכיון
(צילום: גיל נחושתן)
המקצועות המבוקשים להתנדבות מישראל ומחו"ל: רופאים, רופאי שיניים, אחים ואחיות (גם סטודנטים לסיעוד), פרמדיקים, דיאטנים, עובדי שירות סוציאלי, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים, רוקחים ועוזרי רופאים, שהם בעלי רישיון לעסוק במקצוע בישראל או בחו"ל.
מתנדבים ומתנדבות ישראלים שאינם בעלי מקצוע רפואי, ורוצים לסייע במאמץ של מערכת הבריאות לשרת את כל מי שזקוק לסיוע רפואי, יכולים לסייע בצרכים שונים כמו אדמיניסטרציה, לוגיסטיקה, שינוע ועוד.
המבקשים להתנדב נדרשים למלא את הטופס המקוון (בתחילת הכתבה), בהתאם למקום מושבם - בארץ או בחו"ל, ומשרד הבריאות ייצור קשר עם פונים שיימצאו מתאימים על פי צרכי מערכת הבריאות.
נזכיר כי היום החליט יו"ר ש"ס אריה דרעי למנות את ח"כ אוריאל בוסו לתפקיד שר הבריאות, והשר משה ארבל - שעד כה כיהן בתפקיד זה - ימשיך כשר הפנים. "נעתרתי לבקשתו של ידידי השר ארבל כי לאור העומס הרב המוטל על כתפיו ולאור בקשתו להתמקד בתפקידו כשר במשרד הפנים, החלטתי באישור מועצת חכמי התורה כי לאור מצב החירום בישראל - ח״כ בוסו ימונה לתפקיד שר הבריאות והשר ארבל ימשיך בתפקידו כשר הפנים", אמר השר דרעי.
בימי המלחמה הראשונים נמתחה ביקורת קשה על תפקוד ראשי מערכת הבריאות - בעיקר בנושא ויסות החולים. בתי החולים סורוקה בבאר שבע וברזילי באשקלון קלטו מאות רבות של נפגעים, באופן שהעמיד את בתי החולים בסכנת אי-ספיקה. רק בהמשך החלו להעביר חולים לבתי חולים במרכז. "מדובר על מחדל שאנשים צריכים ללכת אחריו הביתה", אמרו בכירים במערכת.