בשיתוף עמותת להושיט יד
כמה פעמים בחיים יוצא לכל אחד ואחת מאיתנו להציל אדם ממוות, ממש להושיט למישהו יד ולהוציא אותו מהבור האפל אליו הוא נקלע? מן הסתם, זה כמעט ולא קורה, אבל אם תושיטו יד ותפתחו את ליבכם עכשיו תוכלו לעשות זאת עבור פעוטה בת 3 וחצי בסך הכל, מאיה איפרגן מטבריה, בת יחידה להוריה שחלתה בסרטן אלים ומנסה לנצח במאבק הקשה.
3 צפייה בגלריה
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
(צילום: באדיבות המשפחה)
מאיה נמצאת כעת בהליך טיפולי דחוף בארה"ב אשר יגזור את גורלה - האם היא תמשיך לחיות ככל הילדים או שחלילה תיאלץ להיכנע למחלה הארורה. לשון המאזניים אשר תקבע, פשוטו כמשמעו את גורלה של מאיה, היא סכום העומד על מיליון שקלים בלבד שנועד לכיסוי השהייה בארה"ב והעלות הטיפולית היקרה.

סרטן אגרסיבי ביותר התוקף ילדים קטנים

הכל התחיל קצת אחרי חג הפסח של השנה שעברה. מאיה הקטנה החלה לסבול מתסמינים חריגים, וסדרת בדיקות אותם עברה בבתי החולים אישרה כי מדובר בסרטן האלים נוירובלסטומה. מדובר בסוג סרטן אגרסיבי ביותר התוקף למרבה הצער ילדים קטנים. מקורו של הסרטן הזה בבלוטת האדרנל הנמצאת מעל הכליות, והוא שולח במהירות גרורות לעצמות ולאזורים נוספים בגוף. חרף התקדמות הרפואה, קשה מאוד להילחם בסרטן הזה ואת הטיפול ניתן לקבל בעלות יקרה ביותר רק בארה"ב.
מי שנרתמה לסייע למשפחה היא עמותת "להושיט יד", והמשפחה יצאה בקמפיין חירום לגיוס תרומות לצורך טיפול מציל חיים למאיה. עד היום הניב הקמפיין 2.5 מיליון שקלים מתוך יעד של 3.5 מיליון שקלים וכעת נמצאת מאיה בישורת האחרונה של הטיפולים וזקוקה ליתרת עלות הטיפולים העומדת על מיליון שקלים.
"כתוצאה מהתרומות הקודמות אותן קיבלה המשפחה עלה בידינו להטיס את מאיה והוריה לארה"ב ושם היא מקבלת טיפול בבית החולים "סלואון קייטרינג" לילדים", מספר אברהם עטר מנכ"ל העמותה. "בשלב הראשון מאיה הובלה לחדר ניתוח ובהליך ניתוחי מורכב אשר ארך 12 שעות הסירו לה גרורות שהתפשטו בראשה. למזלנו הניתוח עבר בשלום, אבל הרופאים הסבירו שאם הגרורות בגוף לא יוסרו, מצבה ילך ויחמיר בשנית. היא צריכה להיכנס כעת לסדרת טיפולים שתארך כשנה והעלות שלה עומדת על כמיליון שקלים".
3 צפייה בגלריה
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
את הטיפול ניתן לקבל בעלות יקרה ביותר רק בארה"ב.
(צילום: באדיבות המשפחה)
"מאיה היא ילדה מתוקה והעיניים שלה משדרות רצון לחיות", הוא מציין בכאב. "לחשוב שילדה בת 3 וחצי צריכה להילחם על חייה במקום ליהנות מהחיים ולשחק עם בני גילה, זה פשוט מכמיר לב. אנחנו מלאי תקווה שעם ישראל יבין את הצורך להושיט יד ויסייע לנו להשלים את התרומה האחרונה להצלת הילדה. מאיה רק רוצה לחיות, ואנו רוצים לראות אותה כבר בישראל, משחקת, מחייכת וצוחקת ככל הילדים".
ובינתיים מאיה והוריה סובלים. מאוד. ופשוט מתפללים שמישהו יחוס עליהם והם יצליחו לגייס את סכום הכסף שיוציא אותם מהסיוט אליו נקלעו. "קשה לנתח את הגידול במקום שהוא נמצא, הסרטן הנוראי לא עוזב ומאיים על הבת הקטנה שלי, איך אני אחיה בלעדיה?", אומר אביה של מאיה בדמעות".
מה אתם אומרים לה ברגעים הקשים?
"לצערי אין לי יותר מדי לומר. זה חוסר אונים לראות את הילדה שלי ככה סובלת. הטיפולים ריתקו אותה למיטה והיא אוכלת ושותה דרך צינורות, אני מסתכל עליה, מביט בפנים הקטנות והיפות שלה וכשהיא אומרת לי: אבא אני לא רוצה צינורות יותר, אני פשוט נחנק ובוכה. ואין לי מה לענות לה מול כל הסבל וכל הצינורות שסובבים אותה. המצב הנוראי שבו כל הילדים בגילה משחקים ונהנים בגן הילדים, והבת הקטנה והיחידה שלי מרותקת למיטה ובקושי צוחקת ואוכלת, פשוט גומר אותי".
3 צפייה בגלריה
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
מאיה רק רוצה לחיות, ככל הילדים
(צילום: באדיבות המשפחה)
אתם נמצאים בארה"ב, כיצד הילדה חווה את המרחק מהארץ?
היא מאוד מתגעגעת לדודים שלה וכל יום שואלת מתי יוכלו לבקר. אין לי מה לומר מול הכאב הנורא הזה. אני חייב להיות חזק בשבילה. אני ואשתי נאבקים במחשבה שמה יקרה אם לא נשיג את הכסף להשלמת הטיפולים. כל הגוף שלי רועד רק מהמחשבה הרעה הזאת. אני קורא לכלל הציבור, מאיה היא הבת היחידה שלי. בחלומות הכי רעים שלי לא חשבתי שזה מה שנצטרך לעבור איתה, אבל המרפא קיים ואנו צריכים שמישהו יושיט את היד ויתרום מליבו להצלתה של מאיה שלנו".

לתרומות למאיה

עמותת המתנדבים "להושיט יד" נרתמה, כאמור, לסייע באיסוף התרומות. אלו כל הדרכים לתרום ללמסע להצלת חייה של מאיה:
בכרטיס אשראי באתר המאובטח: לחצו כאן
משלוח צ׳ק: עמותת להושיט יד עבור מאיה , מרכז רימון, ת.ד.80 אלעד.
העברה בנקאית: בנק הפועלים, סניף 772, חשבון 477175, עבור מאיה. לאחר ביצוע העברה על מנת לקבל קבלה לחצו כאן
טלפון לתרומות: 03-9090500
העברה מחו"ל: IBAN: IL380127720000000477175
Swift Code (BIC): POALILIT
בשיתוף עמותת להושיט יד
פורסם לראשונה: 17:26, 03.01.22