"מערכת הבריאות לא מוכנה להתמודד עם העלייה בתחלואת הקורונה. אין מספיק צוותים שהוכשרו, אין מספיק מיטות, זו הבעיה העיקרית", אומר לאולפן ynet פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים הדסה עין כרם.
לדבריו, כבר עכשיו יש בתי חולים שמסרבים לקבל חולי קורונה. כבר שמענו מנהריה, משערי צדק, גם הדסה מלאה אבל היא עדיין מקבלת חולים. זה לא שאי אפשר להכשיר עוד מקומות ולקבל עוד חולים אבל זה כבר בפירוש על חשבון חולים אחרים, מה שמצביע על העבדה שמערכת הבריאות לא מוכנה".
בנוגע לסגר הוא אומר כי הוא תומך בסגר אפילו יותר הרמטי. "מה אנחנו יכולים לעשות חוץ מסגר? הסגר הזה הוא עם הרבה חורים, ואני מקווה שנצליח לעצור את התחלואה. אין לנו ברירה, זה לא שמישהו פה רוצה סגר, אבל אין לנו ברירה. מצד אחד, אנחנו חייבים לעשות משהו וזה סגר, ומצד שני יש סיכוי מסוים שהסגר לא יהיה אפקטיבי ויצטרך להיות יותר ממושך או מהודק. זה סיכוי שצריך להגיד אותו בעיניים משירות מבט לאוכלוסייה.
ובתוך כך, צוות החוקרים מהאוניברסיטה העברית צופה עלייה מהירה במספר החולים קשה בימים הקרובים. לדבריהם, רק מימוש של סגר יעיל יאפשר הגבלה של התמותה בשבועות הקרובים מתחת ל-1,000 מתים נוספים. לפי החוקרים, התמותה הצפויה בתרחישי סגר ריאליים הינה של 1,000 עד 2,500 מתים נוספים.
לאור הנתונים, הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות צפויה בזמן הקרוב, ללא תלות בסגר המתוכנן. החוקרים טוענים כי חובה לממש סגר יעיל על מנת למנוע חריגה ממספרים אלו ויש למנוע התכנסויות ללא החרגות.

יותר מ-50 אלף בדיקות

4,537 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (יום ד') ו-531 אובחנו בין חצות לבוקר. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. 1,163 חולים מאושפזים בבתי החולים, מהם 549 במצב קשה, מספר המונשמים עלה בשבעה והוא עומד על 140 בני אדם. 1,165 נפטרו מקורונה מאז תחילת המגפה. אתמול התקבלו תוצאות של 52,597 בדיקות. מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 44,984 בני אדם.
כמו כן, אתמול פוענחו כ-51 אלף בדיקות, 8.8% מהן היו חיוביות. מדובר בשיעור חיוביים נמוך בהשוואה לימים האחרונים.