ההרצאה שהצילה חיים: ביום חמישי האחרון הגיע מחמוד אבו חלף, אח מוסמך במחלקה הנוירולוגית ב"הלל יפה" ומקדם נושא שבץ מוחי בבית החולים לתיכון ג'ת כדי להעביר הרצאה בנושא שבץ מוחי לתלמידי כיתות י'.
עוד על שבץ מוחי:
במסגרת ההרצאה סיפר אבו חלף לתלמידים מהם הסימנים המעידים על שבץ מוחי וכיצד יש לנהוג במקרה שמזהים סימנים אלה. אחד מהתלמידים שהשתתפו בהרצאה היה עומר פחמאווי בן ה-16. עבור עומר היה זה עוד בוקר שגרתי רגיל. הוא לא תיאר לעצמו שכאשר יחזור לביתו מהלימודים, הוא זה שיאבחן כי סבו עובר אירוע מוחי.
1 צפייה בגלריה
הנכד וסבו
הנכד וסבו
מימין: האח,מחמוד אבו חלף, הסב ונכדו
(צילום: באדיבות ביה״ח הלל יפה)
כאשר הגיע עומר לביתו בצהריים, אמו סיפרה לו כי סבו אינו חש בטוב. עומר הלך לבקרו וראה כי הוא מתקשה להזיז את ידו ורגלו. לאחר שעבר על סימני הזיהוי לשבץ מוחי שלמד באותו הבוקר בהרצאה, חשש כי מדובר בשבץ מוחי. הוא פינה את סבו במהירות לחדר המיון, שם לאחר סדרת בדיקות, אובחן כי אכן מדובר בשבץ שהתבטא בדימום בראשו של הסב. הוא קיבל טיפול כדי לעצור את הדימום ולמנוע את התרחבותו ואושפז להשגחה במחלקה הנוירולוגית בבית החולים.
הסימנים של שבץ מוחי שחשוב שתדעו:
אבו חלף, שהוא כאמור, אח במחלקה הנוירולוגית, הסביר: "מדובר בצירוף מקרים מצמרר. הפעילות שלנו במהלך חודש המודעות לשבץ המוחי כללה הרצאות מקוונות לקהל הרחב, כנסים מקצועיים וגם הרצאות לבני נוער- הכול על מנת שאנשים יידעו לזהות בזמן את הסימנים הקליניים לשבץ מוחי ולקבל טיפול מציל חיים בזמן. לא העליתי בדעתי שכבר באותו היום, להרצאה שנתתי תהיה תוצאה מיידית כל כך. העירנות של עומר והפינוי המהיר לבית החולים מנעו נזק חמור שעלול היה להיגרם לסב".
סבו של עומר עדיין מאושפז בבית החולים להשגחה וחלה הטבה במצבו.