עדשות מותאמות לעבודה מול מסכים רבים

זום, פייסבוק, וואטסאפ, שיחה יוצאת, שיחה נכנסת, מייל, מצגות ו...שוב זום. עם הקורונה ובלעדיה, חיינו השתנו לחלוטין בשנים האחרונות בכל מה שקשור לכמות המסכים שמקיפים אותנו בעבודה ובחיים האישיים. דרישות הראייה והמהירות בשילוב כיווני מבט שונים ומרחקים שונים - כל אלו גורמים לעיניים לעבוד קשה יותר ולהתעייף, ולבסוף גם פוגעות באיכות הראייה.
במעבדות צייס פיתחו את עדשות המולטיפוקל סמרטלייף, שמקנות התאמה לטווח הקרוב ולקריאה טובה יותר של התוכן במכשירים הדיגיטליים, תוך כדי תנועה. "מדובר בעדשות הראשונות המתוכננות על בסיס גודל אישון וגיל המטופל, מה שמייצר דיוק מרבי בהתאמה ואיכות אופטית מקסימלית", מציין האופטומטריסט עזרא ורובל.
  • היתרון הבולט: העדשות נוחות ונותנות חדות ראייה לכל המרחקים, ובנוסף - הן מתחשבות בגיל ובאתגרי הראייה הנובעים ממנו.
2 צפייה בגלריה
המעבר בין המסכים הרבים גורם לעיניים לעבוד קשה יותר
המעבר בין המסכים הרבים גורם לעיניים לעבוד קשה יותר
המעבר בין המסכים הרבים גורם לעיניים לעבוד קשה יותר
(צילום: shuttetstock)

פתרון לימי קורונה: עדשות שלא מייצרות אדים

במקור, פיתחו במעבדות שמיר אופטיקה את העדשות האלו עבור ספורטאים מרכיבי משקפיים, אלא שהקורונה זימנה עבור החברה קהל גדול הרבה יותר משציפתה. עם פרוץ מגפת הקורונה האיצו בשמיר את תהליכי הייצור של העדשות, שכבר הוחל בפיתוחן, ועכשיו הטכנולוגיה זמינה לכלל הציבור, ובעיקר לאלו שנאלצים לעטות על פניהם מסיכה במשך שעות רבות ביממה.
הטכנולוגיה כוללת ציפוי פנימי אינטגרלי על גבי עדשות ראייה למניעת היווצרות אדים. מדובר בציפוי תמידי שאין צורך לחדשו. כמחווה של רצון טוב מעניקה שמיר ציפוי מנטרל אדים חינם למשקפי ראייה עבור הרופאים ואנשי הצוותים הרפואיים דרך אופטומטריסטים שעובדים עם החברה.
  • היתרון הבולט: האדים המעצבנים שנוצרים על עדשות המשקפיים כשהמסיכה על הפנים - ייעלמו.

עדשת מולטיפוקל לפוקוס מהיר ויציבות בתנועה

בדומה לפיתוח של צייס, גם בחברת הויה פיתחו עדשה מולטיפוקלית חדשה העונה לשם מייסלף, שמאפשרת ראייה נוחה ורגועה בסביבה דיגיטלית דינמית. זאת לאחר שהחברה ערכה מחקר בן שלוש שנים שתוצאותיו הראו שחוסר יציבות בזמן תנועה ובעיות התמקדות הן הסיבות העיקריות לכך שצרכנים מחליטים להפסיק להרכיב עדשות מולטיפוקל, ובנוסף - קושי במעבר בין המרחקים, עבודה על מחשבים, אזורי ראייה צרים ויציבות התמונה הן הסיבות העיקריות לחוסר ההסתגלות לעדשות מולטיפוקל.
העדשה החדשה שייצרו בחברה מאפשרת התמקדות (פוקוס) מהירה, יציבות של הראייה גם בזמן תנועה ויצירת קונטרסט גבוה. איכויות אלו נוצרו בעזרת ליטוש דו צדדי של העדשה, המאפשרת תנועת עין מופחתת בעת מעברים בין אזורי הראיה ושדה ראיה רחב יותר מאשר ליטוש אחורי רגיל.
  • היתרון הבולט: הסתגלות קלה ומהירה יותר למי שמחליט לעבור מעדשות רגילות למולטיפוקל.

עדשות מולטיפוקל יומיות שממתנות הידרדרות ראייה בקרב ילדים

עידן הזום הביא איתו קשיים רבים לתחום האופטיקה. אחד מהם הוא עלייה מוגברת במספר המשקפים בקרב ילדים. חברת קופרוויז'ן פיתחה את מיסייט, עדשות מגע מולטיפוקליות יומיות כפתרון לעצירת עליית קוצר הראייה בקרב ילדים.
2 צפייה בגלריה
עידן הקורונה גרם לעלייה מוגברת במספר המשקפיים בקרב ילדים
עידן הקורונה גרם לעלייה מוגברת במספר המשקפיים בקרב ילדים
עידן הקורונה גרם לעלייה מוגברת במספר המשקפיים בקרב ילדים
(צילום: shutterstock)
מעבר לתיקון הראייה הנדרש, עדשות אלו גם מאטות את קצב עליית המספר הנדרש ב-59% (על-פי מחקר שערכה החברה). עדשות מגע אלו הן חד-פעמיות ובטוחות לשימוש בקרב ילדים ונוער והראשונות מסוגן בעלות האישור המחמיר של ה-FDA (מנהל התרופות האמריקני).
  • היתרון הבולט: מיתון בעליית המספר הנדרש למשקפיים בקרב ילדים.

הכותבת הינה אופטומטריסטית, חברת ועד מועצת האופטומטריסטים בישראל