אף אחד מהעבריינים שפוגש רנ"ג יוסי מזרחי, רכז הסיור בתחנת משטרת מג'דל כרום, כנראה לא היה מאמין שבתום המשמרת שלו על הניידת, הוא עולה על מדים אחרים לגמרי - כאלו שעשויים מבדים בשלל צבעים, בתוספת נעליים מחודדות - ומתייצב בבתי חולים באזור הצפון. את האקדח הוא מחליף בצפצפה ואת כובע השוטר באף אדום מספוג. אם תרצו לקרוא לו, השתמשו בבקשה בשמו המקצועי: "דוקטור פופו".
קראו עוד:
לפני כמה שבועות סיים מזרחי את קורס הליצנות הרפואית והחל להגשים משאלה שהביע לפני כמה שנים, כששהה בלילות נטולי שינה במחלקה האונקולוגית ליד מיטת בנו, שנאבק בשני גידולים סרטניים.
3 צפייה בגלריה
רנ"ג יוסי מזרחי. שוטר וליצן רפואי
רנ"ג יוסי מזרחי. שוטר וליצן רפואי
"כולנו ליצנים וצריכים לדעת איך להוציא את זה החוצה". רנ"ג יוסי מזרחי
(צילום: דוברות המשטרה)
"כשהליצנים הרפואיים היו נכנסים לחדר האשפוז של בני, הם הביאו איתם כל כך הרבה אור, טוב ושמחה, ואמרתי לאשתי שלקראת הפנסיה, עוד יגיע יום ואני אעשה את מה שהם עושים", מספר מזרחי ל-ynet. "המקומות האלו הם מאוד קשים. אנשים שוכבים במחלקות במשך ימים, שבועות וחודשים ועוברים טיפולים קשים וכואבים מאוד לפעמים. כשנכנס הליצן, הוא מוציא אותם לרגע מהשגרה וממלא את הלב והפנים בחיוך".
3 צפייה בגלריה
רנ"ג יוסי מזרחי. שוטר וליצן רפואי
רנ"ג יוסי מזרחי. שוטר וליצן רפואי
"לסיים משמרת התנדבות כאן משאיר אותך עם תחושה שהעפלת לאוורסט"
(צילום: דוברות המשטרה)
"כולנו ליצנים וצריכים לדעת איך להוציא את זה החוצה כשצריך. אני אוהב לשחק מול מבוגרים חולים, גם הם זקוקים לתשומת לב. לילדים יש הכול בחדר ומבוגרים יושבים לבד ולפעמים אף אחד לא מתקרב אליהם"
בנו של מזרחי החלים, והוא החליט שלא לחכות לפנסיה כדי להגשים את חלומו. לאחר קורס שנמשך כחצי שנה, שבמהלכו התמקצע מלבד בליצנות, גם באיפור, תיאטרון וטיפול רגשי, היום הוא מתנדב אחת לשבוע במשמרת ליצנות רפואית. "אני מאמין שבכל אדם יש ליצן נסתר, השאלה מתי הוא יוצא החוצה ואיך", הוא אומר. "כולנו ליצנים וצריכים לדעת איך להוציא את זה החוצה כשצריך. אני אוהב לשחק מול מבוגרים חולים, גם הם זקוקים לתשומת לב. לילדים יש הכול בחדר ומבוגרים יושבים לבד ולפעמים אף אחד לא מתקרב אליהם".
פגשנו את מזרחי השבוע, במשמרת התנדבות במחלקות הילדים של המרכז הרפואי לגליל בנהריה. הוא עובר בין החדרים השונים, מחלק בלונים צבעוניים, משמיע קולות מצחיקים ועושה לא מעט שטויות. "הסוד שלי הוא האף האדום", הוא אומר לי בקול מצפצף ומסיר לרגע את האף מפניו. קולו הופך לרגיל: "האף הזה הוא נקודת החיבור שלי לדמות וברגע שאני בלעדיו, אני חוזר להיות יוסי השוטר ואיש המשפחה. עם האף האדום אני אדם אחר".
3 צפייה בגלריה
רנ"ג יוסי מזרחי. שוטר וליצן רפואי
רנ"ג יוסי מזרחי. שוטר וליצן רפואי
עם האף האדום אני אדם אחר". דוקטור פופו
(צילום: דוברות המשטרה)
ד"ר פופו חוזר לדמות ואחרי מטח צפצופים וסיבוב ברעשן הוא משתף: "זה נותן לי כוחות שאי אפשר לתאר, לסיים משמרת התנדבות כאן משאיר אותך עם תחושה שהעפלת לאוורסט".