בשיתוף ד"ר צחי וידר ואינפומד

היא מביכה, מפריעה לשגרת היומיום, גורמת להגבלות רבות ולפגיעה באיכות החיים. הזעת יתר היא תופעה נפוצה המתארת הזעה בעודף מאזורים שונים בגוף. הזעת יתר ממוקדת, סוג מסוים של הזעה בעודף, מתפתחת לרוב בשל תכונה גנטית המובילה לפעילות מוגברת של בלוטות הזיעה האזוריות. למרות שהזעה היא פעולה חיונית המשמשת לשם ויסות הטמפרטורה של הגוף, בקרב אלה הסובלים מהזעת יתר המופיעה בעיקר בכפות הידיים ובבית השחי, המנגנון הטבעי הופך למטרד אשר מפריע לחיי היומיום.

צפו ברופא מסביר

אילו טיפולים קיימים להזעת יתר?
במרוץ השנים, פותחו מגוון טיפולים שיסייעו בפתרון הבעיה השכיחה. לדוגמה, ניתוח סימפטקטומיה פותר את בעיית ההזעה באמצעות ניתוק העצבים מבלוטות הזיעה האזוריות. למרות שהוא מהווה פתרון מוחלט לבעיה, הוא עלול ליצור בעיה משנית וחמורה לא פחות של הזעה מפצה (מצב בו לאחר הפסקת פעילותן של הבלוטות האזוריות מתרחשת הזעה ביתר באזור אחר בגוף).
גם בוטוקס המוכר לנו היטב מעולם טיפולי האנטי אייג'ינג משמש לטיפול בהזעת יתר באמצעות חסימת האותות העצביים אשר מורים על פעילות בלוטות הזיעה. כתוצאה מהזרקת הבוטוקס מתרחשת הפסקה זמנית של פעולת בלוטות הזיעה האזוריות וכיוצא בזאת גם של הזעת היתר. בשונה מניתוח סימפטקטומיה, הזרקת הבוטוקס אינה מובילה להזעה מפצה, אך לא מדובר בטיפול פרמננטי ויש צורך בחזרה עליו אחת לכל מספר חודשים.
מהו טיפול מירה דריי?
מירה דריי הוא טיפול חדשני שפותח בארצות הברית ואף קיבל את אישור ה-FDA לטיפול בהזעת יתר בבית השחי לפני כעשור. מכשיר זה מספק מענה פרמננטי לבעיה באמצעות חימום השכבה התת עורית בה מצויות בלוטות הזיעה, ללא חימום או פגיעה בשטח פני העור. אנרגיית החום המועברת גורמת לפירוק של בלוטות הזיעה האזוריות ולספיגה שלהן.
בשונה מתאים אחרים בגוף, לתאים המרכיבים את בלוטות הזיעה אין יכולת להתחדש ועל כן הבעיה נפתרת לצמיתות.
כיצד מתבצע הטיפול?
לרוב יידרשו שני טיפולים שיתבצעו בהפרש של כשלושה חודשים. באמצעותם ניתן להפחית את מספר בלוטות הזיעה באזור בית השחי ביותר מ-90%. תופעות הלוואי לאחר טיפול מירה דריי אינן משמעותיות והן כוללות נפיחות מקומית ואדמומיות שיחלפו מספר ימים לאחר הטיפול.
מי נחשב למועמד מתאים לטיפול מירה דריי?
בעבר הטיפול בהזעת יתר כלל פעולה כירורגית ועל כן נועד רק לאלה שסובלים מבעיה חמורה. אולם בשל העובדה שטיפול מירה דריי בטוח מאוד, הוא מתאים לכל מטופל שסובל מבעיית הזעה, הן מבחינת רטיבות והן מבחינת ריח. גם עבור אלה שאינם סובלים מהזעה חמורה ורוצים להיות "חופשיים" מהמגבלה, טיפול מירה דריי מספק מענה יעיל, קל ובטוח אשר פותר את הבעיה לצמיתות.


בשיתוף ד"ר צחי וידר ואינפומד
פורסם לראשונה: 13:12, 06.12.20