ד"ר דיאב ג'אנם הציל את חייהם של אלפי חולי לב באזור הצפון, אבל ליבו שלו לא עמד עוד במעמסה. מי שנחשב לאחד הקרדיולוגים הבכירים בישראל ששימש כמנהל מערך הלב בבית החולים פדה פוריה, מת מדום לב ביום שישי בערב, בביתו בכפר מראר, בגיל 57. הוא השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
"מדובר באובדן בלתי נתפס למשפחתו ולאוכלוסיית החולים בצפון", אמר אתמול פרופ' עופר אמיר, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי הדסה, ששימש בעבר כמנהל מערך הלב במרכז הרפואי פדה פוריה. "אם הייתי נתקע בלי מים במדבר, הייתי רוצה אותו לידי כחבר, אם הייתי סובל חלילה מבעיה בלב ‑ הוא הקרדיולוג שהייתי רוצה שיטפל בי".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דיאב ג'אנם
ד"ר דיאב ג'אנם
ד"ר דיאב ג'אנם. "לא היה טוב ממנו".
(צילום: מרכז רפואי פדה- פוריה)
ד"ר דיאב ג'אנם נולד בכפר מראר, למד רפואה במסגרת העתודה ושירת תקופה ארוכה כרופא צבאי ביק"ל במרג' עיון בלבנון. בשנים האחרונות פעל לקידום ולפיתוח היחידה לטיפול נמרץ לב ומערך הלב במרכז הרפואי פדה פוריה, למען כל תושבי אזור הצפון, סיפרה ד"ר הגר מזרחי, המנהלת בפועל של בית החולים. מכריו סיפרו כי למרות שהיה רופא מצטיין, מהבכירים בתחומו, היה גם צנוע ונעים הליכות.
פרופ' אמיר, שמכיר את ד"ר ג'אנם כבר 30 שנה, אמר כי מדובר באבדה גדולה גם לעולם הרפואה הישראלי. "עבדתי במרכזים הרפואיים הטובים בעולם ועם הקרדיולוגים הטובים בישראל, ומבחינתי לא היה טוב ממנו", אמר פרופ' אמיר, "האסון היכה אותי בהלם. הוא שירת במשך שנים בלבנון, שרד את התפקיד המבצעי המורכב, ניהל את המלחמה על חיי החולים בבית החולים ונפטר דווקא בביתו".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דיאב ג'אנם
ד"ר דיאב ג'אנם
ד"ר דיאב ג'אנם בבית החולים. כל חייו הוקדשו להצלת חיים
(צילום: מרכז רפואי פדה- פוריה)
"כל חייו הוקדשו להצלת חיים", ספד לו בכאב חברו הקרוב, ויסאם עראידה, אח כללי במרכז הרפואי פדה בטבריה. "הוא הציל אלפי חולים וצינתר אלפי חולים, אם היינו אוספים את כל האנשים שהוא הציל היינו צריכים אצטדיון".
עראידה סיפר כי ד"ר ג'אנם, שהיה אדם בריא, עמד ללכת לישון בשישי בערב, כשלקה לפתע בליבו. "קיבלתי טלפון מחברים והתברר שהיה לו אירוע לב ועושים לו החייאה. זה אבל גדול לכל העדה הדרוזית, לתושבי מראר ולכל תושבי הצפון".
ד"ר מזרחי, המנהלת בפועל של פדה פוריה, נפרדה ממנו בשם בית החולים. "הידיעה על מותו של ד"ר ג'אנם טילטלה את כולנו, זו אבדה עצומה לכל צוות המרכז הרפואי ולמערך הלב. ד"ר ג'אנם היה רופא משכמו ומעלה, מקצועי ואנושי, מוערך ואהוב מאוד על ידי עמיתיו לעבודה והמטופלים. אנו כואבים את כאבה העמוק של המשפחה".
הלוויתו של ד"ר ג'אנם התקיימה אתמול בצהרים בכפר מראר.