למה לי אלבום משפחתי? זוכרים מהכתבה הקודמת? אני יודע, זה נראה כמו משימה מורכבת ומסובכת מדי אבל האמת שזה די פשוט. צעד צעד תלכו איתי, מבטיח שזה ישתלם בסוף.
אין על אלבומים משפחתיים. כל כך הרבה זכרונות צפונים בהם. עוד מעט כבר יהיה חורף, ובערב חמים כשגשם בחוץ, תגידו – "איזה מזל שכשהיה לנו זמן בקורונה הכנו אלבום".
3 צפייה בגלריה
 לנצל את הזמן הפנוי להכנת אלבומים
 לנצל את הזמן הפנוי להכנת אלבומים
לנצל את הזמן הפנוי להכנת אלבומים
(צילום: עדו לביא)
אז יאללה, חלק שני, המדריך לאלבום המשפחתי – איך עושים את זה נכון:

1. איסוף חומרים

החלק הזה הוא הכי מורכב, מזלנו שאנחנו חיים בעולם דיגיטלי. למאורגנים בינינו שיש כבר את התמונות המחשב, אפשר לדלג לשלב הבא.
כדאי לאגד את כל התמונות שלנו בתיקייה אחת מסודרת. כלומר, להוריד את כל התמונות מהניידים השונים ומאחדים הכול בתיקייה אחת. תקראו לה בשם שקל לכם לזכור ושימו אותה על הדסק טופ שלכם. באינטרנט תוכלו למצוא ולקנות גם מכשירים דמויי דיסק און קי שיודעים לעשות את עבודת האיסוף הזאת באופן אוטומטי.

2. שלב הסינון

בטח יש לכם המון תמונות, חלק לא תרצו, חלק צריך למיין כי צילמתם המון תמונות בפורים ולא באמת צריך את כולן. זה שלב קצת מעצבן אבל מאוד מועיל בהמשך הדרך. נסו לסנן ובאמת להשאיר את התמונות הכי הכי שלכם ואת השאר לשים בצד.
3 צפייה בגלריה
 בוחרים את התמונות
 בוחרים את התמונות
בוחרים את התמונות
(צילום: עדו לביא)

3. שלב המיון

סביר להניח שיש לכם שנים של אלבומים לסדר וכדאי כמובן שזה יהיה בסדר כרונולוגי. מה זה אומר? קודם חלקו את התמונות לפי שנים ואחר כך בתוך כל שנה לפי חודשים. ככה יהיה לכם הרבה יותר קל לסדר אחרי זה את התמונות בסדר הגיוני באלבום.
למהדרין וזה גם עניין של העדפה, מיינו גם לפי ילדים ואלבום משפחתי אחד כולל בנוסף. ככה עוד כך וכך שנים כל ילד יוכל לקחת אליו הביתה את האלבומים שלו ולכם תישאר גם מזכרת משפחתית. יש גם את עניין הטיולים לחו״ל הזוגיים או המשפחתיים. אני אוהב להקדיש להם אלבום נפרד, כזה שנותן זיכרון מיוחד.
קראו עוד:
טוב, את השלב היותר מסובך עברנו. יש לנו את התמונות שאנחנו רוצים לסדר באלבום מאורגנות לפי סדר כרנולגי של שנים וחודשים. אפשר להחליט על אלבום דיגיטלי, אלבום כיסים למי שאוהב את המגע הפיזי של התמונות אבל רוצה לעבוד מהר יותר ואפשר גם לבחור אלבום לעיצוב – האופציה המועדפת עליי. היא לא הכי זולה אבל היא הכי רומנטית, יש לה ניחוח של פעם, והדפדוף הזה עם נייר הפרגמנט באמצע, יש בו תמיד אלמנט של הפתעה וריגוש.
3 צפייה בגלריה
 אלבום עם ניחוח של פעם
 אלבום עם ניחוח של פעם
אלבום עם ניחוח של פעם
(צילום: עדו לביא)
אז איפה מדפיסים תמונות? זה עולם קצת הולך ונעלם, מצד שני יש לו גם עדנה בזמן האחרון. נסו למצוא מעבדה לפיתוח באזור המגורים שלכם. תעשו הדפסת נסיון לראות שהצבעים והקונטרסט טובים לכם וקרובים כמה שיותר למקור. אני אוהב להדפיס עם מסגרת לבנה ועל נייר מט. הוא פחות פגיע וטביעות אצבעות לא משאירות סימן אבל זה בהחלט עניין של העדפה.
טיפים אחרונים – לכתוב באלבום בקטן ליד התמונות, מתי צולמו, חודש ושנה. אם זה עם עוד אנשים או ילדים כדאי לכתוב מי הם כי מה שנראה ברור היום לא נראה ככה ממרחק של שנים.
כדאי להצטייד גם במספריים. לא כל התמונות באותו גודל וזה מגוון ומעניין יותר באלבום, ולפעמים גם צריך לגזור שוליים. איזה גודל להדפיס? 9*13 או 10*15, תלוי כמה תמונות אתם אוהבים שיהיו בכל דף.
בקיצור, לא להתעצל, להפשיל שרוולים ולעבודה – הרגשת הסיפוק בסוף שווה הכול, תאמינו לי. בברכת אלבומים יפים ומסודרים לשנה הבאה – לו יהי.
הכותב הוא צלם אופנה ופוטותרפיסט, בעל הבלוג "צילום מחולל שינוי", ומנחה סדנאות לטיפול באתגרים בארגונים באמצעות צילום