פרופ' ערן סגל בריאיון לאולפן ynet - צפו:

בשבוע שעבר נרשמה עלייה חדה בנדבקים בנגיף הקורונה בישראל, עם 113 חולים חדשים ביום שישי (29.5). בהתאמה, שאלוני מכון ויצמן הנאספים מהציבור באתר coronaisrael.org מצביעים על עלייה משמעותית בתלונות על הסימפטומים המאופיינים לנגיף ה-COVID-19. יש לציין כי באמצעות שאלונים אלה חזו במכון ויצמן התפרצויות שונות בישראל שהתממשו.
פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התראיין הבוקר (א') באולפן ynet וסיפר כי לראשונה מהתקופה שאחרי הסגר שהונהג בישראל, נרשמת עלייה בדיווחים על חלק מהתסמינים. עם זאת, הוא מסביר כי שיעור התסמינים בקרב האוכלוסייה עודנו נמוך משהיה בשיא המגפה.
"ברמה הארצית אפשר לראות עלייה של 30% בדיווחים על חום ועלייה של 60% בדיווחים על צמרמורת", סיפר בריאיון. "במקביל אנחנו רואים גם עלייה משמעותית באנשים שמדווחים שהם לא משתמשים יותר במסכות". על פי הנתונים, הוא מספר, קיימת עלייה משמעותית בדיווחי תסמיני המחלה, הכוללים קוצר נשימה, בלבול, שלשול, בחילות והקאות, עייפות וצמרמורות. עלייה מתונה יותר נרשמה בשיעור התלונות על שיעול.
לדבריו של פרופ' סגל, הנתונים מראים כי הגל הראשון של מגפת הקורונה עוד לא עבר. "עוד לא סיימנו את הגל הראשון. סיום משמעו שיעלמו בישראל כל ההדבקות - וזה לא המצב. אנחנו רואים שברגע שאנחנו משחררים ומחזירים התקהלויות ובתי ספר, מקרי ההדבקה חוזרים גם הם. זה בעיני משויך לגל הראשון. צריך להמשיך להישמר ולהמשיך לשמור על הכללים כדי שנוכל בהמשך לחזור לשגרה מלאה".
באולפן נכח גם פרופ' יהודה אדלר, דיקן הפקולטה לבריאות, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים רמת-גן ויו"ר האיגוד הקרדיולוגי הארופאי למחלות קרום ושריר הלב, שהצטרף לדבריו של פרופ' סגל ואמר כי להערכתו גל שני של מגפת הקורונה, אם יגיע, יתרחש בחורף הבא.
שבוע אחד בלבד חלף מאז נכנסו לתוקף ההקלות בסגר שפקד את ישראל בשבועות האחרונים, בכללן התרחשה חזרה ללימודים, פתיחת השווקים, הקניונים ומכוני הכושר. במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר, לאור ריבוי מקרי ההדבקה בנגיף, אמר מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, כי מדובר בעלייה מדאיגה שעלולה להוביל לחידוש הסגר. הוא הוסיף כי קיימת אופוריה בקרב הציבור הישראלי, כשבמקומות רבים לא מקפידים על עטיית מסכות ועל כללי התו הסגול שנקבעו. במשרד הבריאות, לדבריו, שוקלים להמליץ לממשלה על סגירת חטיבות הביניים לאור שיעור התחלואה הגבוה בהן.