בשיתוף ד"ר יעקב משיח ואינפומד
אטופיק דרמטיטיס או אסתמה של העור, היא מחלה כרונית דלקתית המאופיינת בפריחה אדמדמה וגורמת לגרד משמעותי ויובש של העור. מחלה זו נגרמת עקב שילוב של גורמים ובהם בעיות גנטיות, פעילות יתר של מערכת החיסון וכן גם גורמים סביבתיים שונים.
צפו ברופא מסביר


האם הטיפול באטופיק דרמטיטיס מחייב נטילה של כדורים?
בהחלט לא. בשלב הראשון, הטיפול יכלול שינויים בשגרת החיים ובסביבת המטופל. קיימת חשיבות לשהיה בחדרים מאווררים קרירים ולא יבשים. בכדי למנוע התפתחות של זיהומים בעור והחמרה של המחלה חשוב לדאוג לסביבה נקייה והיגיינית. אולם, שימוש בסבונים רגילים עלול להוביל להחמרה ביובש העור וכתוצאה מכך גם בגרד. לכן יומלץ לרוב על רחצה יומיומית בסבונים ייעודיים ועדינים. יש להקפיד על שימוש בקרם לחות לפחות פעם אחת ביום בכדי לטפל ביובש של העור.
אם טיפול זה לא הועיל במיתון התסמינים, ייעשה ניסיון לטיפול מקומי. במצבים חריפים יינתנו משחות המכילות סטרואידים. כטיפול מניעתי יינתנו תכשירים בעלי תכונות דומות לסטרואידים המאפשרים טיפול לאורך זמן. למרות שטיפול זה עשוי להועיל, בחלק לא מבוטל מהמטופלים הוא אינו מספק ויהיה צורך בטיפול סיסטמי.
ישנו מגוון של טיפולים סיסטמיים, לרבות טיפולי פוטותרפיה, טיפולים בכדורים וכן גם טיפול ביולוגי. הטיפול הביולוגי פועל כמעין טיל מונחה ומכאן גם היתרון המרכזי בו: טיפול זה משפיע על מתווכי דלקת מסוימים וכך משיג אפקט טיפולי מיטבי ללא תופעות לוואי.
בשיתוף ד"ר יעקב משיח ואינפומד