"המצב שלה משתפר, ברוך השם, ואנחנו אופטימיים": אומרת הבוקר (ג') לאולפן ynet בת אל דובינסקי מרמלה, אמה של ליאל בת העשר שנדבקה בקורונה ומאושפזת במצב קשה בבית החולים קפלן ברחובות. "היא ילדה פייטרית, קומנדו מהלך".
קראו ראיון עם האב:
דובינסקי אמרה שהמשפחה אינה יודעת כיצד נדבקה ליאל בקורונה. "זו תעלומה", אמרה. "שמרנו על כל הכללים והחוקים, הילדה הייתה עם מסכה כל הזמן, אני הייתי עם מסכה. ביום שהיא אובחנה, הלכתי להתחסן אחרי שערכו לי הסברה נכונה בנושא. בעבר התנגדתי לחיסונים בעקבות השפעות רעות של קבוצות, של אנשים. היום אני מכה על חטא. נדבקתי סמוך לחיסון שקיבלתי, והיום אני בבית, בבידוד".
אמה של ליאל הסבירה שהתנגדה לחיסונים בשל "הכפייה הזאת, וכל מיני השפעות רעות של קבוצות פייסבוק". דעתה השתנתה בעקבות שיחות עם אנשי מקצוע בתחום הביולוגיה ואנשים שחלו והחלימו. "היום אני קוראת לכולם ללכת להתחסן. הבת שלי אמרה לי אתמול, 'אמא, תגידי לכולם ללכת להתחסן כדי שלא יגיעו למצב שלי. תראו לאן אני הגעתי. תגידי גם לילדים ללכת להתחסן. כשיגיעו החיסונים לילדים, שילכו להתחסן'".
1 צפייה בגלריה
ליאל דובינסקי בת אל דובינסקי
ליאל דובינסקי בת אל דובינסקי
"היא התעוררה בצעקות בלילה, 'תצילו אותי, אני נחנקת'": ליאל דובינסקי עם אמה בת אל
(צילום: אלבום פרטי)
דובינסקי סיפרה שבתה החלה להרגיש לא טוב בשבת, 13 בפברואר. "ליאל התעוררה ואמרה, 'אמא, יש לי צינון, כואב לי הגרון, כואב לי הראש'. חשבנו שזה אחד הצינונים שלה, שזו שפעת, ובכל זאת הלכנו להיבדק בדרייב אין בתל אביב. אחרי הבדיקה הלכתי להתחסן, ובערב הודיעו לי שליאל חיובית. דיברנו עם כל מי שהיה איתה במגע, וכולם נבדקו ויצאו שליליים. גם אני יצאתי שלילית.
"המצב שלה הידרדר ב-20 בפברואר, כעבור שבוע. זו הייתה הידרדרות מאוד איטית. ב-17 בחודש הבאנו לה מחולל חמצן עם רופא פרטי שהגיע הביתה. הוא אמר, 'תנסו לטפל בה בבית. עדיף שהיא לא תגיע לבית חולים, כי זה יעשה לה טראומה'. הקשבנו לרופא, היא לא הלכה לבית חולים, עד שב-20 בחודש, שבת, היא כבר לא יכלה לנשום.
"היא התעוררה בצעקות בלילה, 'תצילו אותי, אני נחנקת', אבל לא רצתה להתפנות לבית חולים. היא פחדה, כי היא ספגה טראומה מסבא שלה, אבא שלי, שנפטר מחיידק טורף לפני שלוש שנים וחצי. היא פחדה מבית חולים, אבל אמרנו לה, 'תקשיבי, אין ברירה. את חייבת להתפנות לבית חולים, יעזרו לך שם. אנחנו איתך. את חזקה, את לוחמת, את פייטרית, את תנצחי את הנגיף הזה'. היום המצב שלה הרבה יותר טוב".