לא מעט חובשים במד"א נדרשים במהלך עבודתם ליילד. אבי עברי נדרש למשימה הזו חודש בלבד לאחר שהחל בעבודתו כחובש. החוויה הייתה כפולה ומכופלת: התינוקת שאותה יילד הייתה בתו.
עברי (39) החל לעבוד כחובש במד"א גלבוע לפני כחודש, כאשר אשתו רעות (39) הייתה בהיריון מתקדם. השניים, הורים לחמישה, ציפו לבת. "חישבתי את המשמרות, כך שאוכל להיות נוכח בלידה", הוא מספר.
כמו שקורה פעמים רבות הלידה החלה לא בדיוק במועד הצפוי. בעודו במשמרת התקשרה אליו אשתו: "זה מתחיל. תזמין לי אמבולנס בדחיפות", ביקשה. הוא התקשר למוקד מד"א, משם הוזנק לביתם אמבולנס ובו הפרמדיקית אורית אוחנה והחובש הבכיר מתי כרמי. הם העלו אותה לרכב ופתחו בנסיעה מהירה לעבר בית חולים העמק בעפולה.
1 צפייה בגלריה
משפחת עברי
משפחת עברי
משפחת עברי. "זה היה מלחיץ ומרגש"
(צילום: מד"א)
בתוך כך איתר אבי מחליף, ויצא מיד לכיוון בית החולים כדי להיות לצד אשתו בעת הלידה, תוך שהוא מקבל עדכונים מהפרמדיקית שליוותה אותה. מספר קילומטרים לפני בית החולים התחוללה הדרמה: הלידה התחילה, וראשה של התינוקת החל לבצבץ. אבי איתר את האמבולנס, שחנה בצד הדרך, זינק לתוכו - ובתזמון מושלם יילד את בתו.
"זה היה מלחיץ ומרגש", סיפר. "זו הייתה הלידה הראשונה שלי וחוויתי את האירוע בצורה יוצאת דופן - גם כחובש וגם כאבא. כל הזמן אשתי ואני צחקנו בינינו על האפשרות שבזמן הלידה אני אהיה במשמרת, וזה מה שבסוף קרה". השניים קראו לבתם ענה־אל.
הפרמדיקית סיפרה על החוויה מהזווית שלה: "אבי דיבר הרבה על כך שהוא חושש לפספס את הלידה בגלל המשמרות. היינו איתו בקשר במהלך הנסיעה כי רצינו שיהיה שותף ללידה. לשמחתנו, הוא הגיע בתזמון מדהים".