בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר זגולייב ואינפומד

השתלת שיניים היא פעולה רפואית המשמשת במקרים בהם קיים חוסר חלקי או מלא בשיניים. השתל משמש כתחליף לשורש השן החסרה, ועל גבו מוצב שיקום מחרסינה או זירקוניה.
צפו ברופא מסביר

מהן שיטות ההשתלה הקיימות?
ישנם סוגים רבים של שתלים דנטליים הנחלקים לשתי קבוצות עיקריות:
שתלים דנטליים או שתלים אסטרטגיים (בזאליים). שתלים דנטליים מחליפים את שורש השן הטבעית והם מוחדרים לעצם בה היו השיניים בעבר. לכן, במקרים בהם התרחשה ספיגה של עצם זו, לא ניתן יהיה להשתמש בשתלים דנטליים ללא ביצוע של ניתוחים מורכבים להוספת עצם והרמת סינוס.
שתלים אסטרטגיים הם שתלים חודרניים מאוד אשר ניתנים להשתלה בזוויות שונות וכך מהווים פתרון יעיל במקרים בהם קיים מחסור בעצם.
באמצעותם ניתן לבצע השתלת שיניים ללא פעולות מקדימות, זאת בשל גמישותם המאפשרת לעקוף מבנים ואיברים סמוכים, למשל חלל הסינוס בלסת העליונה והעצב בלסת התחתונה. השתלת שיניים באמצעות שתלים אסטרטגיים מספקת תוצאה פונקציונלית מוצלחת העמידה לאורך שנים.
מהו זמן ההחלמה הכרוך בכל אחת משיטות ההשתלה?
שימוש בשתלים דנטליים מחייב המתנה של מספר חודשים לאחר החדרת השתל לעצם הלסת, עד להצבת השיקום הקבוע. בזמן ההחלמה מתאחה השתל בעצם הלסת – דבר המאפשר יציבות מקסימלית ומעלה את הסיכוי להצלחת הליך ההשתלה כולו. אם משתמשים בשתלים אסטרטגיים ניתן לבצע את השיקום הקבוע תוך שבוע – חודש.
איך בוחרים את השיטה המתאימה?
בחירת השיטה המתאימה תלויה במגוון גורמים, בהם כמות השיניים החסרות, אזורי הלסת בהם קיים חוסר בשיניים, גובה העצם הטבעית ועוד. רופא מיומן אשר מכיר היטב את שתי שיטות ההשתלה יסייע בבחירת שיטת ההשתלה המתאימה ביותר ובקבלת תוצאה מיטבית.

בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר זגולייב ואינפומד