כבר 21 שנה שצור דרורי חוגג שני ימי הולדת: יום הלידה ויום ההצלה. בשבוע שעבר הצליח צור בן ה־23 להגשים משאלה ולהודות לאנשים שהצילו את חייו כשהיה תינוק, לאחר שטבע בבריכת הנוי מחוץ לבית המשפחה.
"בזכותכם יצא שכל שנה קיבלתי פעמיים מתנות יום הולדת", צור מספר בחיוך ל"שני המלאכים", כפי שהוא קורא להם, הפרמדיק זיו קליינברט והחובש חוטר אטיאס, במפגש המרגש בביתו במושב בית גמליאל. "עבורי זו סגירת מעגל לומר תודה לשני אנשי מד"א שהצילו את חיי. גם אחרי 21 שנים יש ערך בהכרת הטוב".
2 צפייה בגלריה
נפגש עם המצילים
נפגש עם המצילים
מימין: בחולצה כחולה ד״ר ישראל יולס, צור דרורי (התינוק שניצל) הסבתא רחל אלפרט, חובש מד״א חוטר אטיאס, פראמדיק זיו קליינברט
(צילום: דנה קופל)
צור, שמשרת כיום בהנדסה קרבית, גדל עם הסיפור שהוא נס מהלך שחזר לחיים כנגד כל הסיכויים. לאחרונה החליט שהוא רוצה לסגור מעגל, ובעזרת מתנדב מד"א שמתגורר במושב הצליח להגיע לקליינברט ואטיאס.
אלעד דרורי, אביו של צור, לא ישכח לעולם את ה־7 בינואר 2001. "זה היה יום חורף קר, והיינו בהכנות לכניסת השבת", הוא משחזר. "פתאום שמנו לב שצור, שהיה תינוק בן שנה ושמונה חודשים, נעלם. יצאתי החוצה וראיתי את הסוודר שסבתא סרגה לו בתוך בריכת הנוי בכניסה לבית שלנו. שלפתי אותו משם. עדיין מהדהדות לי בראש הצעקות של השכנה: 'הוא מת! הוא מת!'".
2 צפייה בגלריה
הצינוק בבית החולים
הצינוק בבית החולים
צור התינוק בבית החולים
"זה היה מחזה אימים", מספרת האם לימור, "רצתי לקרוא לאמא שלי, שהיא אחות במקצועה, שגרה לידנו". הסבתא, רחל אלפרט, הייתה הראשונה ביחד עם השכן ד"ר ישראל יולס לבצע החייאה בתינוק שנמשה מבריכת הנוי ללא סימני חיים. בני המשפחה לא האמינו שלצור יש סיכוי לשרוד אחרי ששהה זמן לא ידוע במים, שגובהם כ־30 ס"מ בלבד. "לעשות החייאה בנכד שלי, תינוק קטנטן", נזכרת אלפרט. "אמרתי מקסימום אשבור לו צלעות אבל הוא יישאר בחיים".
אחרי דקות הגיעה לבית המשפחה ניידת הנט"ן של מד"א איילון וממנה יצאו בריצה הפרמדיק קליינברט והחובש אטיאס. "זה אירוע שצרוב לי בראש עד היום", אומר קליינברט. "אני זוכר את הבית כאילו אתמול הוזעקתי לפה. צור היה במצב של מוות קליני, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו מיד בפעולות החייאה באמונה שלמה שנחזיר אותו לחיים, ותוך כדי דהרנו לבית החולים הקרוב".
ההורים של צור מתרגשים כמו לפני 21 שנה. "בזכותם צור שלנו בחיים", הם אומרים. "זה היה כמה ימים לפני חנוכה. הוא היה מורדם ומונשם שלושה או ארבעה ימים בטיפול נמרץ, והרופאים אמרו לנו שהסיכויים קלושים. פתאום הוא התעורר ביום שבו הדליקו נר ראשון של חנוכה. חגגנו את החג וגם את הנס הפרטי שלנו".
צור התעורר במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, ולהפתעת הרופאים לא נגרם לו נזק נוירולוגי. קליינברט, כיום סגן מנהל מרחב איילון במד"א, הוסיף ש"המזל היה שהוא נפל לבריכה ביום חורף, והמים הקרים מורידים את צריכת האנרגיה בגוף. גם ההחייאה שהתינוק עבר על ידי הסבתא והשכן הרופא וגם ההגעה המהירה שלנו סייעו".
צור, שהעניק למציליו זר פרחים ותעודת הוקרה, אמר: "לפגוש את אנשי מד"א ולהודות להם באופן אישי זה מדהים". אטיאס, כיום קב”ט מד”א, סיכם: "לפגוש את התינוק שעשינו לו החייאה ושרד זה מרגש וממלא. הצלת חיים היא האנרגיה שלנו בעבודה".