המים בחיפה ראויים לשתייה ואין צורך להרתיח אותם. כך נמסר ממשרד הבריאות הבוקר (ג'). זאת לאחר הודעת המשרד אתמוח (ב') על התורך בהרתחתם בעקבות תוצאות מיקרוביאליות חריגות שהתקבלו במסגרת דיגום שגרתי של מי השתייה.
מדוברות מי כרמל, תאגיד מים של חיפה, נמסר: "לאחר קבלת תוצאות דיגום מי השתיה בחיפה ולאחר קבלת אישור משרד הבריאות אנו מעדכנים כי אין עוד צורך להרתיח מים בעיר חיפה וכי המים ראויים לשתיה. אנו מודים לציבור על שיתוף הפעולה".
1 צפייה בגלריה
מפרץ חיפה
מפרץ חיפה
הגנים הבהאים בחיפה. תושבי העיר נדרשים להרתיח את המים
(צילום: shutterstock)
בעיריית חיפה נמסר כי התמודדו עם כ-106 מ"מ גשם, שירדו בתחילת השבוע שמהווים כחמישית מממוצע הגשמים השנתי בעיר. כמות הגשמים החריגה גרמה להצפות נקודתיות, שטופלו על ידי צוותים מתוגברים של מינהל התפעול. מוקד 106 בעיר הוצף ביותר מ-1,300 פניות. בעירייה טענו כי הגשם החריג "הביא עמו כמויות אדירות של סחף ובכלל זה צמחייה ובוץ שסתמו את פתחי הניקוז, למרות שהעירייה פעלה לנקותם מראש לפני החורף. הפניות הרבות טופלו על-ידי צוותים מתוגברים של מינהל התפעול שנערך עם ציוד מכני, משאבות מים וביוביות כדי לתת מענה למאות הפניות שהתקבלו בעירייה".
עוד אמרו כי ההצפות הנקודתיות טופלו במהירות וכל צירי התנועה הראשיים בעיר נותרו פתוחים - למעט המעבר התת-קרקעי ברחוב חלוצי התעשייה שנחסם באופן ייזום על מנת למנוע סכנת חיים, כפי שקרה בעבר.
ביום ראשון הודיע משרד הבריאות על הסרת המגבלות שהוטלו על שימוש במי השתייה בשכונת וואסני בשפרעם, בגלל זיהום שנגרם מפגיעה בצינור מים. כמו כן, עקב מזג האוויר הסוער ובשל החשש מזרימת נגר וניקוז מזוהם לים, הזהיר אתמול משרד הבריאות מרחצה בכל החופים בארץ. אזהרה זו תקפה עד להפסקת הגשם וקבלת תוצאות מי ים תקינות.
פורסם לראשונה: 14:04, 20.11.23