"לא תכננתי בכלל ללדת ב-22.2.22", אומרת היום (ג') לאולפן ynet חלי סוקז, שילדה את בתה הרביעית הלילה, כשלוח השנה הראה תאריך מיוחד במינו. "הגעתי לבית החולים עם כאבים, מתברר שכבר הייתי בפתיחה, ומשם הכול התגלגל".
כשבעלה שי נשאל אם הוא מתרגש מהעובדה שהבת נולדה בתאריך המיוחד הזה, השיב: "נראה לי שדווקא התינוקת מתבאסת מזה, כי כולם מתלהבים מהתאריך ולא שואלים אותה איך היא מרגישה".
מתברר שזו לא הפעם הראשונה שבני הזוג מביאים תינוקות לעולם בתאריך מיוחד. בתם השלישית נולדה ב-3.3, שזה גם יום ההולדת של אמה, והבן נולד ב-2.3. לבת שנולדה הלילה אין עדיין שם. "אני רוצה להגיד תודה לצוות המדהים של בית החולים וולפסון בחולון", אמרה סוקז. "זו הלידה הרביעית שלי פה, וזו פשוט חוויה. אנשי הצוות מדהימים וקשובים".
10 צפייה בגלריה
הלל יפה 22.2.22 יולדות לידה לידות
הלל יפה 22.2.22 יולדות לידה לידות
מחלקת יולדות של בית החולים הלל יפה, הלילה. עשר לידות בשש שעות
(צילום: מרכז רפואי הלל יפה)
בבית החולים הדסה הר הצופים, בשעה 02:22 בדיוק, נולדו תאומים. התאום הראשון יצא לעולם בשעה 2:22 היישר אל ידיה של עופרה גלבוע, המיילדת שליוותה את האם לאורך הלידה.
10 צפייה בגלריה
תאומים 22
תאומים 22
שניים ב-22. נולדו בהדסה הר הצופים
(צילום: דוברות הדסה)
"הם תאומים זהים, מתוקים להפליא והוריהם מאושרים מן השניים הקטנטנים שהצטרפו אל אחיהם בן ה-5, הממתין בבית לפגוש אותם״, אמרה גלבוע. "כשהגעתי למשמרת לילה אמרתי להורים שהשניים ככל הנראה מחכים ויוולדו בשעה 2:22, וכך באמת קרה".
10 צפייה בגלריה
תאומים 22
תאומים 22
האחות נור וד"ר אווס ממחלקת יולדות בהדסה עם התאומים
(צילום: דוברות הדסה)
גם בית החולים הלל יפה בחדרה ידע התרגשויות רבות הלילה: לא פחות מעשרה תינוקות נולדו בשש השעות הראשונות של התאריך המיוחד הזה, כולם בלידה רגילה, וכל האמהות אומרות שהן לא תכננו ללדת דווקא בו.
ליז מלכה ושחר ממן, שהביאו לעולם בת בכורה, מספרים: "תאריך היעד היה בכלל עוד שלושה שבועות, אבל לתינוקת היה כנראה דחוף להיוולד בתאריך יפה". שומלי פאטמה, שגם בתה הקדימה להיוולד, אמרה: "מה שחשוב זה לא התאריך, אלא שהילדה בסדר ושהכול עבר בשלום".
10 צפייה בגלריה
ליז מלכה שחר ממן
ליז מלכה שחר ממן
ליז מלכה ושחר ממן ליד בתם. "היא רצתה להיוולד בתאריך יפה"
(צילום: המרכז הרפואי הלל יפה)

10 צפייה בגלריה
חלי סוקז שי סוקז
חלי סוקז שי סוקז
חלי ושי סוקז עם בתם שנולדה ב-22.2.22. "אחותה נולדה ב-3.3")

נולדה ב-22.2.22 בשעה 2:22

במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא חגגו רעות וארי גלובוף את הולדת בתם השנייה, שיצאה לאוויר העולם ב-22.222 בשעה 2:22. המיילדת, אורית גלבשטיין, ילדה בעצמה את בתה שי-לי בדיוק באותו תאריך בשנה שעברה.
10 צפייה בגלריה
רעות גלופוף אורית גלבשטיין
רעות גלופוף אורית גלבשטיין
רעות גלובוף עם המיילדת אורית גלבשטיין והתינוקת. "ממש לא תכננו"
(צילום: המרכז הרפואי מאיר)
"ממש לא תכננו את זה", אומרת רעות, "אבל יצא שהתינוקת שלנו נולדה בתאריך ובשעה מיוחדים. אפילו זכינו לקבל את חדר 2 במחלקה, כדי להשלים את המספר הזוגי המבורך הזה. הייתי צריכה ללדת בכלל ב-13 לפברואר, אבל התינוקת חיכתה. אחרי חצות כבר התחלנו לצחוק שהיא כנראה מחכה לשתיים בלילה. ב-2:21 אורית המיילדת צחקה איתי, ואמרה שיש לי בדיוק דקה כדי לתפוס את השעה המדויקת".
בבית החולים רמב"ם בחיפה, נולד בתאריך הזה הבן הבכור של אנסטסיה וניקולאי יעקובובסקי. "הלידה הייתה לא פחות ממושלמת", הם אומרים. "תכננו, חישבנו והצלחנו", צוחק האב לגבי תאריך הלידה. "יש לנו ילד מקומבן. מקווים שאם יש לתאריך השפעה, אז יהיה לו הרבה מזל בחיים. זה בהחלט מספר טוב להתחיל איתו את החיים".
10 צפייה בגלריה
ניקולאי ואנסטסיה יעקובובסקי
ניקולאי ואנסטסיה יעקובובסקי
ניקולאי ואנסטסיה יעקובובסקי עם בנם הבכור. "יש לנו ילד מקומבן"
(צילום: דוברות רמב"ם)
עוד הורים שהרחיבו משפחה בתאריך המיוחד הם גיטה ושמעון עמוס מיקנעם עלית, שהביאו לעולם הלילה את בנם הרביעי במרכז הרפואי העמק בעפולה. "אין ספק שהלידה הזאת היא בלתי נשכחת", אמרו.
10 צפייה בגלריה
גיטה עמוס
גיטה עמוס
גיטה עמוס. "חוויה בלתי נשכחת"

המיילדת שיילדה את נכדתה

במרכז הרפואי לגליל הייתה חגיגה שמחה במיוחד: המיילדת רותי ביטון יילדה את נכדתה ב-22.2.22. ביטון עובדת כמיילדת זה זה 40 שנה, אבל שום דבר לא הכין אותה לרגע המיוחד שבו בנה ניר ואשתו אינה התייצבו אצלה. לתינוקת קוראים ליב, והיא נולדה היום (ג') בניתוח קיסרי מתוכנן, שאותו ביצע מנהל אגף נשים ויולדות, פרופ' ליאור לבנשטיין.
"זה מרגש ללדת ב-22.2.22", אמרה אינה. "זה עוד יותר מרגש שחמותי יילדה אותי. זו הייתה חוויה יוצאת דופן שלא אשכח כל חיי".
ביטון הוסיפה ואמרה: "במשך 40 שנותיי כמיילדת מעולם לא חוויתי אירוע כה מרגש. מצד אחד, זו התרגשות מאוד גדולה, אבל מצד שני, לא נתתי להתרגשות לגבור עליי במהלך העבודה".
10 צפייה בגלריה
רותי ביטון ניר ביטון אינה ביטון
רותי ביטון ניר ביטון אינה ביטון
הסבתא רותי ביטון (מימין), האם אינה ביטון והאב ניר ביטון עם התינוקת ליב. "חוויה שלא אשכח כל חיי"
(צילום: המרכז הרפואי לגליל)
בבית החולים בילינסון המיילדת אירית פרידמן, התחילה את משמרת הצהריים עם הלידה הראשונה שלה לתאריך 22.2.22 בשעה 14:52, ויילדה את בנם הרביעי של גיא והילה מעודד. התינוק נולד במשקל 2.800 ק״ג.
10 צפייה בגלריה
בילינסון
בילינסון
גיא, הילה, הרך הנולד והמיילדת אירית פרידמן. "נולד בתאריך מיוחד"
(צילום: המרכז הרפואי בילינסון)
הילה מספרת: "ביום ראשון הגעתי לבית החולים לבדיקה ומיד לאחריה התאשפזתי וכבר שהיינו כאן אמרתי לבעלי, 'בסוף נלד בתאריך המיוחד, ב-22.2.22".
גיא: "אשתי עברה את הלידה כמו גדולה, אפילו שזו הלידה הרביעית שלה, ותודה רבה לכל הצוות המדהים שתמך וליווה אותנו בבילינסון".