הניסוי שרוצה להחזיר את חיי הלילה בברלין: 2,000 בליינים נכנסו למועדונים ללא כל הגבלות, אלא רק עם בדיקת PCR לפני. ד"ר פלוריאן קייזינגר, ממכון המחקר הגרמני Think.Health שביצע את הניסוי מסביר לאולפן ynet, למה זה עשוי להצליח.
ספר לנו על הניסוי שלך. "לפני כמה שבועות פתחנו שישה מועדונים ו-2,000 משתתפים הורשו להיכנס למועדונים האלה וכולם עברו בדיקת PCR לפני הכניסה ושבוע לאחר האירוע. אלו היו ההגדרות הבסיסיות כדי להבין מהו קצב ההדבקה אצל צעירים כרגע והאם יש סיכון להידבק אחרי שביצענו לכולם בדיקות PCR".
קראו עוד על בדיקות קורונה
אם בדיקות ה-PCR של כולם יצאו שליליות, מהו הסיכוי להידבק בקורונה כשאין אף אחד עם קורונה? "זוהי הדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת. זה לא חיסונים, זו לא בדיקת אנטיגן, זוהי בדיקת PCR – סטנדרט הזהב בבדיקות. ראשית, אנחנו מצאנו 7 מקרים חיוביים לפני האירוע, אז 7 אנשים לא הורשו להצטרף לחגיגה. בתיאוריה, הסיכון הוא אפסי. אבל כמובן שבמועדוני לילה יש דלתות והשאלה היא מי יכול לעבור בהן, מה בנוגע לעובדים, האם יש אנשים שנכנסים למועדונים שלא מורשים להיכנס אליהם, כמה בטיחותית מדיניות הכניסה וגם הבדיקות. פתחנו את המועדונים ליומיים והבדיקה נערכה ביום שישי, האם זו עדיין סביבה בטוחה מספיק עד יום ראשון בבוקר, שכן המועדונים היו פתוחים במשך כל סוף השבוע עד יום ראשון בשעה 12. זו גם הייתה שאלה של "האם זה בטוח מספיק".
למעשה יצרתם אזור סטרילי עבור אלו שרצו להיכנס למועדונים, השאלה היא אם זו תהיה הדרך שבה אתם תפתחו את כל המועדונים בברלין ולחזור לחיים נורמליים? "בכן, כרגע, זוהי אינה הדרך לפתיחת המועדונים הואיל וראשית, לא יהיו את המשאבים לערוך בכל יום לכולם בדיקת PCR, אבל רצינו לפתח כלים שאם המספרים יעלו בסתיו ובחורף שוב וזו אפשרות שנידונה בפוליטיקה כרגע. אז אולי תהיה סיטואציה שבה מחוסנים יוכלו להיכנס ללא בדיקת PCR וכל הלא מחוסנים יצטרכו לבצע בדיקת PCR. גם האפשרות של ביצוע בדיקות PCR לכולם למספר מצומצם של מועדונים וימי פעילות מצומצמים זה משהו שככל הנראה יקרה מאוחר יותר השנה".
אז למעשה, זה לא רק מצריך ביצוע בדיקה אלא גם מצריך מהאנשים להתנהג באחריות? "זה נכון. אבל אם אתה מבצע בדיקות קרוב לאירוע, ואפילו אם אתה לא שומר על עצמך ביום שישי ומסתכן בהידבקות, הסיכון להעביר את הנגיף למישהו אחר ביום שלאחר מכן הוא נמוך מאוד. אז שאלת המפתח היא האם לבצע את בדיקת ה-PCR כמה שיותר קרוב לקראת האירוע ולנו היו רק 4 שעות לפני שהמועדונים נפתחו, מבחנות ה-PCR נלקחו מהמבקרים, אז זו באמת תקופת זמן קצרה מאוד בין הבדיקה לתוצאות, שלקחה לנו 4 שעות".