ארגון הבריאות העולמי הודיע בסוף השבוע שהקורונה היא כבר לא מצב חירום רפואי, אבל זה לא אומר שהמחלה חלפה מהעולם. אחת מהחולים היא פלג אריאל (28) מתל אביב, אשת הייטק, שחלתה החודש בקורונה בפעם השלישית ועדיין לא נרפאה מהתסמינים של הפעמים הקודמות. לאולפן ynet סיפרה היום (ב') שגילתה את המחלה לגמרי במקרה.
קראו עוד:
"הייתי חולה", היא מספרת, "הרגשתי ממש על הפנים, אבל לא חשבתי שזו קורונה, כי חשבתי שהמחלה הזאת כבר עזבה את העולם. רציתי להזמין מד-חום בוולט, לא הגעתי למינימום הזמנה, אז הוספתי חבילה של בדיקות קורונה. נבדקתי, והתברר שאני חיובית".
1 צפייה בגלריה
פלג אריאל
פלג אריאל
פלג אריאל. "בן זוגי ואני ישנו בחדרים נפרדים. לקחנו את זה ברצינות עד הסוף"
חולי קורונה אמורים להישאר בבידוד, אבל כבר לא מפקחים על זה. את נשארת בבידוד? "ראיתי באתר של משרד הבריאות שאני נדרשת לבידוד של חמישה ימים, אז נשארתי בבית. בן זוגי ואני ישנו בחדרים נפרדים. לקחנו את זה ברצינות עד הסוף".
איך מתייחסים כיום לחולי קורונה? "אנשים מופתעים שזה עדיין קיים".
את מחוסנת? "אני מחוסנת שלוש פעמים והייתי חולה שלוש פעמים. הקורונה מתה עליי".
מאיזה תסמינים את סובלת? "בפעם הראשונה שחליתי, לפני שנתיים, איבדתי את חוש הטעם והריח, וחוש הריח לא חזר אליי עד היום. כבר שנתיים אני לא מריחה כלום. הפעם היו לי חום, עייפות, חולשה, סחרחורות וכאבי שרירים. קיוויתי שחוש הריח יחזור, אבל זה לא קרה. בעבר פניתי לכל מיני רופאים, והם לא ידעו מה להגיד לי. היה רופא שאמר לי, 'גם אני איבדתי את חוש הריח, ואני לא יודע מה לעשות'. הציעו לי להשתתף במחקר בארצות הברית, אבל לא נעניתי. אני פשוט חיה".
אם מישהו ישפוך על עצמו בקבוק בושם יקר, את לא תריחי את זה? "כנראה שלא. לפעמים אני מריחה ריח שאמור להיות טוב, כמו בושם וסבון, כריח לא טוב. זה עושה לי ממש בחילה".
בהודעתו של ארגון הבריאות העולמי נמסר כי מקרי התמותה בעולם מקורונה צנחו מכ-100 אלף איש בשבוע בינואר 2021 - לכ-3,500 בלבד בסוף אפריל האחרון. הסיבות לכך: החיסונים שפותחו נגד הנגיף סייעו למנוע מחלה קשה, הזנים החדשים גרמו לתסמינים פחות קשים אצל רוב הנדבקים, והחשיפה הגדולה לנגיף הביאה לחסינות עדר חלקית.