צוות רופאים מהמרכז הרפואי מאיר בכפר סבא ולוחמי האש שחררו אמש (יום ד') מכשיר לקיצוץ ציפורניים ש"לכד" את שפתיה של ילדה בת חמש מאזור השרון. הרופאים הזעיקו את לוחמי האש משום שכל ניסיון למשוך את המכשיר, הפעיל אותו מחדש. בפעולה משותפת, נטרלו אותו והצליחו לשחרר את אחיזתו.
2 צפייה בגלריה
מכונת קיצוץ ציפורניים חשמלית נתפסה בשפתיים של ילדה בת 5
מכונת קיצוץ ציפורניים חשמלית נתפסה בשפתיים של ילדה בת 5
לנטרל את המכונה ולשחרר מהשפה. "פעולה עדינה"
(צילום: דוברות מאיר)
ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל מיון ילדים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית, מספר: "הילדה הגיעה כאובה ומבוהלת לחדר המיון. נכנסנו לאינטרנט להבין מהו מנגנון ההפעלה של המכשיר והבנו שכל משיכה או תזוזה בניסיון לשחרר אותו למעשה תייצר התנגדות ותפעיל אותו שוב ושוב.
"מדובר במכשיר שאין לו כפתור הפעלה/כיבוי או בטריות נשלפות והוא פועל באופן אוטומטי ברגע שהוא מרגיש התנגדות. התחלנו להכין אותה להרדמה, ובמקביל הזמנו צוות של כיבוי אש. יחד ניסינו להבין מה הגישה הטובה ביותר לנטרול ההפעלה שלו".
אבי הילדה: "גזירת ציפורניים לילדים יכולה להיות משימה מאוד לא פשוטה כשהילד מפוחד מהפעולה ומסרב. לא פעם נאלצנו לבצע את הגזירה רק כשבתנו ישנה. המכשיר הגיע אלינו רק באותו הבוקר, אך לא תיארנו לעצמנו שהבת שלנו תקרב אותו לפיה"
הוא סיכם: "לשמחתנו עם שחרורו של המכשיר משפתיה, גילינו שהילדה סובלת מחתך קטן יחסית ולאחר תפירה עדינה שלו החלנו בפעולות להעיר אותה. האירוע הסתיים בטוב ולילדה שלום".
קצין הכיבוי רשף אהרון גולמן, שפיקד על האירוע, משתף: "בהגיענו למקום ראינו כי מדובר במכשיר חשמלי לקיצוץ ציפורניים אשר נתפס בשפתיים של הילדה. בעקבות גיל הילדה והמצב הרגיש פעלנו בזהירות רבה ופירקנו את המכשיר בפעולות כמעט כירורגיות עד הוצאתו משפתיה.
2 צפייה בגלריה
מכונת קיצוץ ציפורניים חשמלית נתפסה בשפתיים של ילדה בת 5
מכונת קיצוץ ציפורניים חשמלית נתפסה בשפתיים של ילדה בת 5
נשאר חתך קטן על השפה
(צילום: דוברות מאיר)
"בתחילה פירקנו את חלקי הפלסטיק וחשפנו את החלק הפנימי שלו, איתרנו את כבלי הבטריה ונטרלנו אותם. חשפנו את המנגנון המורכב מגלגלי שיניים. הבנו עם הצוות הרפואי את הכיוון אליהם הגלגלים מסתובבים וסובבנו אותם נגד כיוון התנועה, כך שחררנו את האחיזה האימתנית של המכשיר".
אביה של הילדה, שנבהל מאוד מהאירוע, מספר: "גזיזת ציפורניים לילדים יכולה להיות משימה מאוד לא פשוטה כשהילד מפוחד מהפעולה ומסרב. כך היה אצלנו ולא פעם נאלצנו לבצע את הגזירה רק כשבתנו ישנה. המכשיר הגיע אלינו רק באותו הבוקר ועשינו בדיקה שהוא לא כואב בעת הפעולה. לא תיארנו לעצמנו שהבת שלנו תקרב אותו לפיה ושפשוט אי אפשר יהיה לשחרר אותו ממנה. הודות לשיתוף פעולה מעולה ודרמטי של כל הצוותים, הן של מיון ילדים והן של כיבוי האש, האירוע מאחורינו ואנו מתאוששים".