בית משפט השלום באשקלון גזר תשעה חודשים של עבודות שירות על אלבינה ממייב, תושבת העיר שהתחזתה לרופאה לטיפולי יופי וגרמה נזקים לנשים. היא תבצע עבודות שירות בתחנת משטרה כשהיא אזוקה באזיק אלקטרוני.
ממייב הורשעה שבשנים 2017-2016 הפעילה מכון לרפואה אסתטית בשם “אלבינה מדמואזל דה פאריז” באשקלון. בפני לקוחותיה ובפרסומים בפייסבוק הוצג המקום כ"אלבינה קליניק, המרכז המוביל לטיפולי יופי על ידי ד”ר אלבינה ממייב, רופאה לטיפולי עור".
על פי כתב האישום שהוגש נגדה על ידי עו”ד מירי ויינשטיין מפרקליטות מחוז דרום, הגיעה תושבת אשקלון למכון ושמעה ממייב שהיא רופאת עור. היא האמינה לה ושילמה לה 12 אלף שקל עבור סדרת טיפולים. בתחילת דצמבר 2017 עברה טיפול במכון, שבמסגרתו הזריקה ממייב לצווארה חומר שאינו ידוע. עשרה ימים לאחר מכן חזרה לטיפול נוסף, שבמסגרתו שאבה ממייב דם מווריד שלה, הפרידה את הדם באמצעות סרכזת והזריקה את פלזמת הדם לפניה ולמקומות נוספים בגופה.
לאחר הטיפול חשה המטופלת ברע, ונגרמו לה שטפי דם באזורים שונים בפנים. כעבור שלושה ימים נאלצה לפנות לקבלת טיפול רפואי. באותו יום גילתה שממייב אינה רופאה והגישה נגדה תלונה במשטרה. לאחר מכן היא דרשה ממנה שתחזיר לה את הכסף ששילמה לה. ממייב הבטיחה שתחזיר, אך לא עשתה זאת. על פי כתב האישום, היא גם שלחה לה הודעות, לפיהן היא אינה הגורם המחליט, ויש אנשים העומדים מאחורי המכון, ובעקבות דרישת המטופלת להחזר כספי הם מאזינים לטלפון שלה, יודעים היכן היא מתגוררת ועובדת, ועכשיו היא "מסובכת איתם".
2 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי טיפול אסתטי
ניתוח פלסטי טיפול אסתטי
טיפול אסתטי, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במקרה נוסף הגיעה תושבת אשקלון אחרת למכון של ממייב לשם טיפולי לייזר להעלמת אדמומיות בפניה. ממייב הציעה לה טיפולים נוספים להפחתת קמטים בפנים ולהרמת קו הסנטר. המטופלת, שהאמינה כי מדובר ברופאת עור, סיכמה על סדרת טיפולים בתמורה ל-7,000 שקל.
היא הגיעה לכמה טיפולים, ובמסגרתם הזריקה לה ממייב חומר מסוים בפניה ובצווארה וטענה כי מדובר בחומצה היאלורונית לשם טיפול בקמטים. בשלב כלשהו הציעה לה ממייב טיפול ברגליה באמצעות מכשיר מסוים. אלא שהמטופלת חשה ברע במהלך הטיפול, ואז התעורר חשדה, והיא ביקשה לראות את תעודת הרופאה של ממייב. בתשובה, טענה ממייב שמאחר שעברה את המבחנים זמן קצר קודם לכן, המסמכים טרם הגיעו לידיה.
בעקבות התלונות שהוגשו נגדה הגיעה למרפאתה של ממייב נציגה ממשרד הבריאות שהציגה את עצמה כלקוחה המתעניינת בטיפולים. ממייב סיפרה לה כי היא רופאת עור פלסטיקאית והציעה לה טיפולים שונים. לאחר מכן הגיעו למכון נציגי משרד הבריאות, מלווים בשוטרים, כשבידיהם צו חיפוש. טרם תחילת החיפוש אמרה ממייב כי היא צריכה להיכנס לשירותים, ואז עלתה לקומה העליונה ונכנסה לאחד מחדרי הטיפול. היא אספה שם מזרקים, מחטים, מבחנות ואמפולות, שחלקם הכילו תכשירים רפואיים שלא אושרו לשימוש בישראל, והסתירה אותם בחלל של מערכת המיזוג מעל התקרה. לאחר שעבר זמן פתח נציג משרד הבריאות את הדלת וראה אותה עומדת על מיטת הטיפולים בחדר ומנסה לסגור את מכסה פתח האוורור של מערכת המיזוג.
ממייב הואשמה בעבירות של התחזות לרופא, שימוש בתואר רפואי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שיבוש מהלכי משפט, איומים וכן בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה בשל הטיפולים שעשתה למתלוננת הראשונה ושגרמו לה נזקים.
2 צפייה בגלריה
לימור רוט חזן
לימור רוט חזן
עו"ד לימור רוט-חזן. "הנאשמת לקחה אחריות"
עו"ד לימור רוט-חזן, שמייצגת את ממייב, מסרה: "הנאשמת לקחה אחריות על מעשיה, והיא נותנת על כך את הדין. מדובר באישה משכילה ומלומדת, שמעשיה לא נחשבו עבירה בארץ מוצאה. מלכתחילה דרשה הפרקליטות מאסר בפועל, ואולם נוכח כלל הנסיבות הושג הסדר טיעון שכולל עבודות שירות בלבד ופיצוי. אנו מברכים על התוצאה שקיבלה את אישור בית המשפט".