האם זה הטיפול שייתן מזור לסובלים מפוסט טראומה? חברת סטלה ישראל מציעה טיפול בבלוק עצבי (SGB) במטרה לאפס את פעילות היתר של המוח ולהחזירו למצב שלפני הטראומה. הטיפול, מסבירים בחברה, מסייע בהחזרת התפקוד הביולוגי לרמתו התקינה ויכול להקל ביעילות גם על תסמיני הטראומה החמורים ביותר.
עוד על פוסט טראומה:
"אנחנו יודעים היום ממחקרים רבים שיש פגיעה פיזיולוגית וביולוגית אצל הסובלים מפוסט טראומה", מסביר היום (חמישי) באולפן ynet ג'ייסון בלנקפילד, מנכ״ל סטלה ישראל. "העצבים שבצוואר קשורים למערכת הסימפתטית. הטיפול עשוי להפחית את פעילות המערכת הסימפתטית, וכך להפחית במידה משמעותית את התסמינים של הסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD). הוא מהווה מעין restart והתנעה מחדש של המערכת התגובתית, מרגיע אותה ומשחרר את מטופלים ממצב ה-Fight שבו הם מצויים"
כך עשויה להתקבל, בין היתר, הפחתה בתסמיני בהלה ובעוררות יתר, הפחתת עצבנות והטבה בקשיי השינה – "תופעות המופיעות אצל נפגעי פוסט טראומה מסוגים שונים – כולל מתאונות או פגיעה מינית", מסביר בלנקפילד. "ההקלה והרגיעה שהמטופל חש לאחר הטיפול מאפשרת לו גם להמשיך בטיפולים אחרים בצורה מיטבית ויעילה יותר".
אינפו פוסט טראומה טיפול חדשני בבלוק עצבי

"התקדמתי המון"

"בשנתיים האחרונות נכנסתי ויצאתי מאשפוזים פסיכיאטריים, וגם היום אני מטופל מאוד אינטנסיבית, זה הופך את כל החיים", מספר מתן נחמני, המתמודד עם פוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי במלחמת לבנון השנייה כחובש בצנחנים. "כשהציעו לי את הזריקה אפילו לא ידעתי במה זה מטפל. אמרתי – 'די, עזבו אותי, שמעתי כבר את כל ההבטחות ואני יודע שאי אפשר להיפטר מפוסט טראומה בטיפול מהיר'".
נחמני החל לקרוא ולבדוק יותר לעומק את הטיפול החדשני, "וגיליתי שיש כאן משהו גדול מאוד בשבילי, כי ההתקפים שלי ותחושת הלחץ גורמים למצב שבו כל השרירים שלי ננעלים ואני מסיים את היום עם כאבים חזקים בגוף רק בגלל אותו כיווץ של השרירים".
1 צפייה בגלריה
מתן נחמני. טיפול חדשני בבלוק עצבי  בפוסט טראומה
מתן נחמני. טיפול חדשני בבלוק עצבי  בפוסט טראומה
מתן נחמני. למתן את האלמנט הפיזי של הפוסט טראומה
נחמני קיבל את הטיפול הראשון בזריקה בחודש אוגוסט השנה ולפני כשבוע את הטיפול השני. "זה לא שיום-יומיים לאחר מכן השתנה משהו, אבל כשאני מסתכל בפרספקטיבה רחבה יותר אני יכול לומר שהתקדמתי המון. בעבר הייתי כל כך מפוחד מהסביבה שהייתי מסתובב רק עם קפוצ'ון, היום אני מסוגל כבר להופיע באולפן".
זה לא קסם, זה תהליך. "זה תהליך שמזרז מאוד את ההחלמה מסיבה מאוד פשוטה, וזה גם הסוד לכך שצריך רק שתי זריקות. הזריקות הללו נותנות בוסט חזק מאוד למי שכבר נמצא בטיפול. ברגע שממתנים את האלמנט הפיזי של הפוסט טראומה, אני מסוגל לפתוח בטיפול את הנושאים הכואבים יותר וכתוצאה מכך המתח יורד. מאז אוגוסט אני גם לוקח הרבה פחות כדורים".
מתן נחמני: "גיליתי שיש כאן משהו גדול מאוד בשבילי, כי ההתקפים שלי ותחושת הלחץ גורמים למצב שבו כל השרירים שלי ננעלים ואני מסיים את היום עם כאבים בגוף רק בגלל אותו כיווץ של השרירים"

מעל 5,000 טיפולים עד כה

הטיפול, המבוצע על ידי רופא מומחה להרדמה או לכאב, כולל שתי הזרקות של חומר הרדמה מקומי לתוך צרור עצבים בצוואר (הגנגליון - שצורתו דומה לכוכב). בחברה מציינים שאחד היתרונות המשמעותיים בטיפול הוא משכו הקצר – ההזרקה, הליך שאורכו כ-20 דקות, מתבצעת פעמיים בלבד והתוצאות שעשויות להתקבל הן מיידיות, עם השפעה לטווח ארוך, כשההמלצה היא לשלב אותו עם טיפול פסיכולוגי/פסיכיאטרי כדי למקסם את יעילות הטיפול.
איזה ניסיון נצבר עד כה עם הטיפול? "החברה ערכה כבר מעל 5,000 טיפולים, ביניהם ליוצאי צבא אמריקנים רבים. גם בארץ עשינו עשרות טיפולים ויש לנו סיפורים רבים של אנשים שהם המצב הרבה יותר טוב היום. וזו המטרה שלנו".