בעקבות חשיפת ynet ו-ידיעות אחרונות בדבר האפליה במתן חיסוני השחפת לתינוקות ממוצא אתיופי בלבד והעיכוב בשינוי הנהלים של משרד הבריאות, דרשה אתמול ח"כ פנינה תמנו (המחנה הממלכתי) ממזכירות הכנסת לקיים דיון דחוף בוועדת הבריאות.
על פי הפרסום, אתיופיה (וגם הודו) היא המדינה היחידה שזוכה להתייחסות ספציפית בנוהל משרד הבריאות, שמחייב ילדים שנולדו במדינות ששכיחות השחפת בהן היא גבוהה או שאחד מהוריהם נולד במדינות האלה - לקבל את החיסון נגד שחפת. ואולם בפועל, רק נשים ממוצא אתיופי מתבקשות להסכים לחיסון התינוק שלהן בעוד שנשים ממדינות אחרות כמו דרום אפריקה, בלארוס ואוקראינה – לא מתבקשות לעשות כן.
1 צפייה בגלריה
אם ממוצא אתיופי ובנה התינוק
אם ממוצא אתיופי ובנה התינוק
חיסון שניתן רק לתינוקות ממוצא אתיופי
"פרשה זו מתווספת אל שורת של מקרים לאורך השנים, שבהם משרד הבריאות פעל באופן מפלה כלפי אוכלוסיית יוצאי אתיופיה", כתבה ח"כ תמנו, "החל מהזרקת אמצעים למניעת היריון ללא הסכמה מדעת של אימהות יוצאות אתיופיה, וכלה בפרשת השמדת תרומות הדם של יוצאי אתיופיה. צבר המקרים מביא לפגיעה קשה באמון של יוצאי אתיופיה במשרד הבריאות. אבקש לקיים דיון דחוף על מנת להביא להפסקת האפליה ולמנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד".
גם ח"כ משה סולומון (הציונות הדתית) התייחס לחשיפה וסיפר במליאת הכנסת כי "דיברתי עם אחות שנמצאת שלושים שנה במערכת. היא אמרה לי שאכן ישנן הרבה מדינות אבל היא מחסנת רק את יוצאי אתיופיה ובני המנשה. ריבונו של עולם, איך זה יכול להיות? היא לא אשמה, אבל אלו הן ההנחיות שקיבלה. זו תופעה מזעזעת, מכוערת, אבל אני רוצה להדגיש מעל בימת הכנסת: לא נישאר באותו מקום ולא נישאר במקום הקשה והכואב הזה".