דנה (שם בדוי), בת 38, תושבת קיבוץ באזור העמקים, נכוותה קשות בעקבות התלקחות חומר נגד כינים אחרי שהדליקה סיגריה. היא אושפזה במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם בחיפה: "לא האמנתי שטיפול פשוט נגד כינים יסתיים עם כוויות קשות. אני מרגישה שממש קרה לי נס שנשארתי בחיים".
3 צפייה בגלריה
אישה נכוותה לאחר טיפול נגד כינים
אישה נכוותה לאחר טיפול נגד כינים
הכוויה לאחר טיפול נגד כינים. "לבדוק כל חומר שמורחים על הגוף"
"יש לי ילדים שמתחנכים בגן הילדים ולצערי, כמו בהרבה בתים אחרים, הילדים התחילו להתגרד וגיליתי כינים בראשיהם. עשיתי לילדים שלי טיפול בתכשיר מוכר נגד כינים וזה היה אפקטיבי לתקופה מסוימת, אבל כל הזמן זה חוזר ומצאתי את עצמי בכל כמה שבועות מחליפה חומר לטיפול בכינים", היא מספרת.
"לפני שבועיים בערך החלטתי לעשות טיפול בתכשיר חדש שלא השתמשתי בו בעבר. טיפלתי בו גם בעצמי וגם בראשי הילדים. מרחתי את הנוזל על השיער שלי, והיות שצריך לחכות עם התכשיר על הראש, ניקיתי ידיים עם מגבון לח ואז לקחתי מצת כדי להדליק סיגריה. עוד לא הספקתי בכלל להדליק סיגריה ואז בשנייה כל השיער והידיים שלי התחילו לבעור.
"זה היה כואב מאוד, והבנתי שאם אני לא פועלת מהר אני עלולה למות. זה היה כל כך מפחיד, כל הראש, הידיים, החולצה, הכול בער", היא מתארת, "רצתי מהר לכיוון הברז, פתחתי את המים והילד שלי לקח מים מהסיר ושפך מים על הראש שלי. רק בזכות התושייה של ילד בן 12 כבתה האש. הוא הגיבור האמיתי והוא הציל את החיים שלי".
3 צפייה בגלריה
אישה נכוותה לאחר טיפול נגד כינים
אישה נכוותה לאחר טיפול נגד כינים
הכוויות בידיה. "הבן שלי הציל לי את החיים"
בינתיים, הוא חייג מהיר לחבר טוב שלנו והוא הזעיק את מד"א. הם הגיעו די מהר ופינו אותי לרמב"ם. כבר בדרך נתנו לי משככי כאבים שקצת עזרו לי. בבית החולים אשפזו אותי לשבוע עם כוויות בדרגה 2, באוזן, בידיים, בראש ובצוואר במחלקה לכירורגיה פלסטית".
פרופ' אסף זלצר, רמב"ם: "אני קורא לציבור הרחב לבדוק את אזהרות השימוש בכל חומר שאנו מורחים על הגוף ולוודא שהחומר לא מכיל חומרים דליקים. אם חלילה זה קרה, ההמלצה לשפוך מיד כמה שיותר מים קרים על מקום הכוויה ולהגיע מיד למיון"
היום, כשהיא מנסה להתאושש בביתה, היא אומרת: "לא האמנתי שטיפול פשוט נגד כינים יסתיים עם כוויות קשות. אני רוצה להזהיר את כל הציבור לא להתקרב לאש בזמן שהחומר על הראש, מהניסיון שלי מדובר בחומר מאוד דליק. אני מרגישה שממש קרה לי נס שנשארתי בחיים".
פרופ' אסף זלצר, מנהל מחלקת פלסטיקה במרכז הרפואי רמב"ם, סיפר על המקרה: "המטופלת הגיעה אלינו עם כוויות קשות על הקרקפת, על חלק מהפנים ועל העורף, כל החלק האחורי שהיה במגע עם התכשיר נשרף.
3 צפייה בגלריה
פרופ' אסף זלצר
פרופ' אסף זלצר
"למזלה, הצלחנו לסיים את הטיפול ללא ניתוח". פרופ' אסף זלצר
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
"זה היה עלול להסתיים הרבה יותר גרוע. למזלה, הצלחנו לסיים את הטיפול ללא ניתוח, השתמשנו בחבישות מתקדמות והצלחנו להימנע מניתוחי השתלה, גם בשל העובדה שהמטופלת פעלה בתושייה מהירה, כיבתה את האש, שטפה את הפצעים והצליחה למנוע מהאש להתפשט למקומות נוספים בגוף".
הוא מסכם: "אני קורא לציבור הרחב לבדוק את אזהרות השימוש בכל חומר שאנו מורחים על הגוף ולוודא שהחומר לא מכיל חומרים דליקים. אם חלילה זה קרה, ההמלצה לשפוך מיד כמה שיותר מים קרים על מקום הכוויה ולהגיע מיד למיון".