תלמיד בכיתה י"ב התמוטט הבוקר (ד') במהלך ריצה בשיעור ספורט בבית ספר במודיעין, איבד הכרה והיה ללא דופק וללא נשימה. חברו לכיתה, מתנדב בנוער מד"א, החל בהחייאה כולל שימוש בדפיברילטור והציל את חייו.
גיא אלון, שכבר שנתיים מתנדב בתחנת מד"א בעיר, משחזר: "סיימתי סיבוב שני של הריצה ופתאום אני רואה חברים מהכיתה מסביב לאחד התלמידים שעל הרצפה. רצתי לשם, כדי לראות איך אני יכול לעזור לו".
"ראיתי שהוא חיוור, והנשימות קשות וכבדות. לא היה לו דופק והבנתי ברגע הזה שיש סכנה לחייו וכל דקה ושנייה חשובים. אחד המורים התקשר למד"א, ובליווי שלהם בטלפון התחלנו בעיסוי, תוך כדי שרצתי להביא את הדפיברילטור.
2 צפייה בגלריה
מתנדב נוער מד"א, מגיש עזרה ראשונה גיא אלון עם מכשיר המפעם
מתנדב נוער מד"א, מגיש עזרה ראשונה גיא אלון עם מכשיר המפעם
גיא אלון שהציל את חברו עם הדפיברילטור
(צילום: דוברות מד"א)
"המכשיר המליץ על מתן שוק חשמלי. עשיתי את זה תוך כדי שהמשכנו בעיסוי, ואחרי דקה הדופק חזר והוא חזר להכרה. ניידת נט"ן הגיעה והם המשיכו את הטיפול בו ופינו אותו לבית החולים תל השומר".

"ידעתי שכל דקה ושנייה חשובות וקריטיות"

אלון מספר כי במהלך התנדבותו התאמן לא מעט למצבים כאלה. "עשיתי מאות פעמים סימלוציות, גם יצאתי לקריאות שבוצעו בהן החייאות. התלמידים מסביב לא הבינו את חומרת המצב ואני הבנתי מיד שהוא בסכנה, והתחלתי לעבוד על אוטומט כפי שלמדתי ותרגלתי. ידעתי שכל דקה ושנייה חשובות וקריטיות".
2 צפייה בגלריה
היערכות לקראת החגים
היערכות לקראת החגים
ניידת נט"ן פינתה את הנער לבית חולים כשהוא בהכרה ועם דופק
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אלון ממשיך: "אחרי שהחבר לכיתה חזר להכרה, הבנתי שהוא חזר לעצמו ולחיים ומאוד שמחתי. זה היה רגע של אנחת רווחה. אני עדיין לא מעכל בעצמי מה שקרה. תפקדתי כמו שצריך ואני שמח וגאה שהייתי שם בשבילו".
הוא מסכם: "יש חשיבות רבה שכמה שיותר אנשים יעברו קורס עזרה ראשונה והחייאה וגם שמכשיר הדפיברליטור יהיה בכמה שיותר מקומות שיש שם קהל רב. זה פשוט מציל חיים והבוקר ראינו הוכחה לזה. זה ההבדל בין חיים ומוות ובזכות הידע הזה הצלתי היום חיים".