בטיחות החיסון הרביעי: ראש הממשלה נפתלי בנט, הגיע לסיור התרשמות מהיערכות המרכז הרפואי שיבא לתרחיש של גל תחלואה קשה בקורונה ונחשף לתוצאות ראשוניות, למחקר שהוא ראשון מסוגו בעולם בנושא יעילות ובטיחות המנה הרביעית של החיסון.
פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, הציגה בפני ראש הממשלה תוצאות ראשוניות מהמחקר לפיהן, שבוע לאחר מתן המנה הרביעית של החיסון ישנה עלייה של פי כחמישה ברמות הנוגדנים בקרב הנסיינים. עוד עולה כי פרופיל הבטיחות של המנה הרביעית דומה לזה של המנות הקודמות.
2 צפייה בגלריה
ביקור נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא תל השומר
ביקור נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא תל השומר
רה"מ בנט בביקור במרכז הרפואי שיבא תל השומר. "מדינת ישראל שומרת על אזרחיה"
(צילום אוהד צויגנברג)
מחקר החיסון הרביעי נועד לבדוק את יעילות המנה הרביעית, ומבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם המונה כ-6,000 איש.
נפתלי בנט: "אני שמח לבשר כי המחקר הראשוני לגבי המנה הרביעית מלמד שתוך כשבוע מקבלת החיסון הרביעי יש עלייה של כמעט פי 5 במספר הנוגדנים בדם"
במחקר משתתפים כ-150 עובדי בריאות משיבא, שקיבלו את המנה השלישית עד 20 באוגוסט 2021 ותוצאת הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל-700. לכל המתחסנים במסגרת מחקרית זו נלקחות בדיקות סרולוגיה לצורכי מעקב אחר רמות הנוגדנים.
2 צפייה בגלריה
ביקור נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא תל השומר
ביקור נפתלי בנט במרכז הרפואי שיבא תל השומר
"הממצאים מראים כי החיסון בטוח"
(צילום אוהד צויגנברג)
פרופ' רגב-יוחאי שמובילה את המחקר בשיתוף משרד הבריאות, ואשר אושר על ידי ועדת הלסינקי – הוועדה העליונה לניסויים בבני אדם, אמרה כי, "ממצאים ראשוניים אלה מצטרפים לתוצאות ראשוניות שהתקבלו לאחר מתן המנה הרביעית בנושא תופעות הלוואי ואשר מצביעות גם על בטיחות המנה הרביעית. מחקר זה יניב מידע נוסף בימים ובשבועות הקרובים"
בנט שיבח את הצוות הרפואי ואמר כי: "אני שמח לבשר יחד עם פרופ' יצחק קרייס ופרופ' גילי רגב-יוחאי, שעורכת את המחקר, כי המחקר הראשוני לגבי המנה הרביעית מלמד שתוך כשבוע מקבלת החיסון הרביעי יש עלייה של כמעט פי 5 במספר הנוגדנים בדם".
עוד הוסיף ראש הממשלה כי "ככל הנראה, זה יבטא רמת הגנה גבוהה הרבה יותר מאשר ללא אותה זריקה. רמת הגנה גבוהה גם ביחס להידבקות והדבקה וגם ביחס לתחלואה קשה. בעברית פשוטה - החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי. החיסון הרביעי בסבירות גבוהה מאוד, עובד".
עוד ציין ראש הממשלה כי "ביומיים מאז ההכרזה על האפשרות לגשת לחיסון הרביעי, נרשמו כבר מעל 100 אלף ישראלים להתחסן, או שכבר התחסנו. אתמול נדמה לי, מעל כ-20 אלף מבוגרים. תנצלו את הזמן. מדינת ישראל לא רק שומרת על אנשיה שלה ואזרחיה שלה, מדינת ישראל נמצאת בפסגת המחקר בעניין הקורונה כי 'מציון תצא תורה' - משיבא תצא תורה. אנחנו מפה, לומדים את הנתונים ונותנים אותם לכל העולם, ודרך העבודה המסורה שלכם מצילים חיים, לא פחות".