בחודש יוני 2020, בשלהי הגל השני, נדבק נח רוזנצוויג (54) מרמת־גן בקורונה, ואושפז במצב קשה מאוד במרכז הרפואי שיבא בתל־השומר.
רוזנצוויג, נגן חליל וסקסופון, שעבד עם מיטב האמנים בארץ, אושפז במחלקה לטיפול נמרץ למשך שמונה חודשים, כשחמישה מתוכם היה מורדם ומונשם ואף חובר פעמיים למכשיר אקמו.
לפני פחות משנה שוחרר רוזנצוויג מבית החולים. ריאותיו, שהן גם המרכיב המשמעותי בחייו כמוזיקאי נפגעו מאוד, אך אחרי שיקום ארוך הוא שב לאחרונה לנגן.
1 צפייה בגלריה
נח רוזנצוייג
נח רוזנצוייג
נח רוזנצוייג בערב הגיבוש אמש. שוב מנגן
(צילום: יובל חן)
אמש (ה') בערב גיבוש שנערך לצוות מחלקת הטיפול הנמרץ של שיבא, הגיע רוזנצוויג עם הסקסופון והחליל והנעים בנגינה לחברי הצוות שהצילו את חייו. "לא האמנתי שאחזור לחיים", סיפר אמש בהתרגשות. "היום אני כבר מרגיש שאני יכול לחזור לנגן. יש לי הרבה תופעות לוואי של הקורונה אבל אני מתמודד עם כל הקשיים. היה חשוב לי לבוא ולנגן בפני צוות טיפול נמרץ, כי הם אלו שהצילו לי את החיים. זה כבוד גדול עבורי".
גם חברי הצוות היו נרגשים ביותר. "היה קשה לנו להאמין שנח ישרוד, וחשבנו שאם הוא ישרוד הוא לא יוכל לחזור לנגן בסקסופון בגלל הנזק הרב שהקורונה גרמה לריאותיו", נזכר ד"ר עמיר כהן, רופא בכיר במחלקת טיפול נמרץ. "בתור אלה שהכירו אותו מקרוב במשך ימים ארוכים, הריאות שלו היו הרוסות לגמרי. לשמחתנו זכינו הערב לראות את נח עומד על רגליו והתרגשנו לשמוע אותו מנגן בסקסופון, עדות לכך שעשינו את עבודתנו על הצד הטוב ביותר, חייו ניצלו והכי חשוב - ריאותיו. זה רגע אדיר של סיפוק ואושר לכולנו".