משחק מסוכן: יוסף ואך בן השנתיים וחצי שיחק בגולות מגנט בביתו שביישוב עלי. "השאלנו את המשחק הזה מהשכנים ויוסף החל לשחק בו", מספר דניאל, אביו של יוסף."אחרי כמה זמן של משחק הוא אמר לאמו כי כואבת לו הבטן. אשתי ניסתה לדובב אותו וכבר חשבה שייתכן שהוא בלע את אחת הגולות. היא התקשרה אליי וסיפרה שיוסף לא מרגיש טוב. התייעצנו עם חברה שאמרה שיש לנסוע מיד לבדוק את העניין", הוא מסביר.
5 צפייה בגלריה
יוסף הקטן עם הוריו
יוסף הקטן עם הוריו
יוסף עם הוריו דניאל ורננה. "המגנטים זו סכנת נפשות"

5 צפייה בגלריה
משחק המגנטים
משחק המגנטים
כך נראה המשחק בו שיחק יוסף
רגע לפני שעלו לרכב, מספר דניאל כי יוסף אמר שהוא מרגיש יותר טוב. בני הזוג החליטו לבקש לעשות לו צילום. "הייתי בהלם כשראיתי את הצילום. פתאום רואים שרשרת ארוכה של מגנטים. מיד טסנו לבית החולים שניידר בפתח תקווה, ושם יחד עם הרופאים התחלנו לספור מגנט, מגנט עד שהגענו ל-36. אחרי התייעצות עם גסטרולוג, הוחלט לשלוף אותם דרך הפה. בפרוצדורה רפואית של כשעה נשלפו כל הגולות החוצה. ממש נס", אומר האב.
5 צפייה בגלריה
ילד בלע 36 מגנטים
ילד בלע 36 מגנטים
הצילום עם המגנטים

5 צפייה בגלריה
ילד בלע 36 מגנטים
ילד בלע 36 מגנטים
המגנטים שנשלפו
גם ליבי ארץ מקדימה, בת השלוש ו-10 חודשים, שיחקה ביום חמישי האחרון בביתה במשחק מגנטים של אחיה בן ה-10. "ראיתי במקרה שהיא הכניסה מגנט לפה ומייד אמרתי לה להוציא אותו ואז היא אמרה שהוא נבלע לה", מספרת אמה, מורן.
"מיד התקשרתי לרופא ולחברה והם אמרו שאני צריכה לקחת אותה בדחיפות לבית חולים. הגענו לבית חולים מאיר עשו לה צילום והבחינו במגנטים. הסבירו לי שהילדה בסכנה כי המגנטים יכולים לפגוע לה בקיבה ובמעיים וצריך להכניס אותה בדחיפות לחדר ניתוח.
"תוך 20 דקות מהגעתנו לבית החולים היא כבר הייתה בחדר ניתוח. שם הוציאו מגופה שישה כדורי מגנט".
האם רוצה להעביר מסר חשוב להורים: "חשבנו שלנו זה לא יקרה וזה קרה. חשוב שהורים יידעו על הסכנות שיש במשחקים של ילדים. שתהיה להם מודעות שמשחק תמים יכול להוביל לאסון. אנחנו מרגישים שהחיים של ליבי ניצלו".
5 צפייה בגלריה
מגנטים ליבי
מגנטים ליבי
המגנטים שהוצאו מגופה של ליבי

"הרחיקו משחקים כאלה מהילדים"

יוסף נשאר להשגחה בבית החולים שניידר והבוקר (שישי) שוחרר לביתו כשמצבו של יוסף טוב. דניאל מסכם את האירוע שעלול היה להיגמר כאסון ואומר: "הסכנה מהמגנטים הללו היא גדולה כל גורמי הרפואה שבה נתקלנו, אנשי רנטגן, אנשי חירום מנהלי מחלקות וגסטרולוגים אמרו לנו כך.
"הסכנה מהמגנטים היא רבה. הם יכולים להגיע לעורקים, למעי, לקיבה ועלולה להסתיים בניתוח כירורגי ובסכנת חיים של ממש. הנס שלנו הוא שגילינו את זה מוקדם והצלחנו לשלוף את זה מהירות. אבל הורים צריכים לדעת שהמשחק הזה הוא סכנת נפשות לילדים. יש להרחיק את הילדים ממנו".