הבוקר (א') החלו ההקלות הראשונות בסגר השני שישראל הייתה בו, ותלמידי מסגרות הגיל הרך חזרו ללימודים, גם בערים האדומות. למרות הביקורות על המהלך הזה, אומר פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, כי מדובר בצעד חשוב מאוד ונכון.
"אנחנו מדברים כל הזמן על קורונה, על מחלות, על מוות, על אשפוזים, על טיפול נמרץ. הילדים שלנו נפגעים מבחינה נפשית, התפתחותית, חברתית בצורה בלתי רגילה. יש מחקרים שנעשים בארץ, על ילדים שחזרו להרטיב בגיל היסודי, ילדים שנכנסו לדיכאון, לחרדה. אנחנו חייבים להחזיר את הילדים שלנו למוסדות הלימוד.
"גם החזרה של כיתות א'-ו' היא הכרחית, וכמה שיותר מהר. לגבי הגנים שחזרו היום, אני כמובן מברך על זה ואני כן בעד הצעד הזה, גם בערים האדומות. כל מסגרת עדיפה על ישיבה בבית. בכל מקרה, הרי מה קורה בערים האדומות, רוב ההדבקה היא בבית".
הוא מוסיף ואומר כי אתמול (שבת) אמר ראש הממשלה כי גם מדינות אירופה עומדות בפני סגרים. "אבל מה ההבדל בינם לבינינו? שאצלנו אין אמון בהנהגה. אצלם מקשיבים להנהגה. וזה מה שכדאי שיהיה אצלנו, כי אנחנו חייבים לשמור על הכללים וההנהגה חייבת לשמוע לסקטור הרפואי".