שיא של חולים בגל הרביעי ומחלקות הקורונה נפתחות שוב: 3,818 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ג'). מדובר בשיא נוסף בגל הרביעי של הקורונה, ובמספר כמעט כפול ממספר החיוביים לקורונה שנמצאו רק שלשום - 2,122.
איריס ברמן, אחול אחראית ביחידה לטיפול נמרץ באיכילוב, אומרת הבוקר לאולפן ynet כי נפתח מתחם ייעודי לחולי קורונה. "היו לנו שני חדרים, הוספנו עוד שני חדרים ובשבוע שעבר הוסיפו עוד חדר חמישי, כלומר, כרגע יש שלושה חדרים מאוישים עם שני חולים מונשמים ואחד שמועמד להנשמה בשעות הקרובות. יש עוד חולה שמועמד לפנימית, ועוד חדר ריק. היחידה הזו מאכלסת רק חולים קריטיים של קורונה. חולים במצב בינוני וקל שוכבים במחלקות פנימיות, לכאן יגיעו חולים קשה שצריכים הנשמה חודרנית, אקמו וטיפול נמרץ".
אבל מרגישים שהמחלקה מתמלאת? "כן. לצערי. הגל הזה שונה כי בשאר הגלים אנחנו סגרנו את היחידה ופתחנו רק בתור קורונה. הפעם, פרופ' גמזו החליט שנפתח מתחם. אבל זה מתמלא. יש כל הזמן תחלופה. אתמול היו ארבעה חולים. האחיות שעובדות שם כל הזמן ממוגנות וזה בהחלט יותר קשה מאשר מחלקה כי זה מחולק".
כשאת מדברת על תחלופה, המשמעות היא שחולים משתפרים מהר יותר? "היו כאן שני מחוסנים שיצאו הביתה ולקח להם בין 5 ל-7 ימים להשתפר. הם לא היו זקוקים להנשמה חודרנית. אנחנו רואים הבדל עצום בגלים, בהחלט. יש שינוי בצורת התחלואה של החולה ובשיפור. מי שמחוסן עובר את זה יותר בקלות מאשר בגלים שהיו אנשים לא מחוסנים".
היא מסכמת כי הפעם היא אופטימית יותר מאשר הפעמים הקודמות. "לשמחתי לא איבדנו חולים, ואני חושבת שצריך להמשיך לחיות למרות הקורונה. יש דאגה, היא מתחילה לחלחל, אבל אנחנו עדיין שולטים. אני עדיין רגועה. מקווה שזה לא ישתנה".