"אנשים מסרבים לשתף פעולה בדברים פשוטים ביותר, וזה עלול לעלות בחיי אדם", אומרת מנהלת הטיפול הנמרץ כירורגי בבית חולים שערי צדק, פרופ' שרון ענב בראיון ל-ynet בעקבות פוסט ארוך ונוקב אותו העלתה לפייסבוק, שם כתבה כי היא לא יכולה להבין את חוסר שיתוף הפעולה של הציבור בתקופה בה נדרשים צעדים להגן על כל אחד ואחד מאיתנו.
"צריך לזכור שאנחנו נמצאים בקצה משמעותי של החולי. אנחנו רואים את החולים הכי קשים. אנחנו רואים חולים שהיכולת שלנו לתת להם את המענה הרפואי הנדרש הולכת ומצטמצמת מכיוון שכמות הצוות שקיימת היא זהה בעוד כמות החולים הולכת וגוברת", היא אומרת ומוסיפה בריאיון, "אנחנו במצוקה, אנחנו לא רוצים לרדת ברמת הטיפול אנחנו רוצים לתת את המיטב אבל גם הצוות שלנו כבר באי ספיקה, אנחנו לא על סף אי ספיקה, אנחנו באי ספיקה".
היא אומרת כי המצב הוא על סף הבלתי אפשרי "אנחנו לא מבקשים להתגייס לנסוע לצפון לעמוד תחת טילים. אנחנו כן מבקשים לשים מסכות, זה המינימום הנדרש מציבור. אנחנו מבינים שבישראל יש משפחות גדולות ושזה מקסים שהמשפחות נפגשות, אבל אפשר לנסות קצת להביא בחשבון שלדברים האלה יש נזק.
"אנחנו נתקלים במשפחות שאומרות לנו לא יכול להיות שהבן אדם הולך למות או אבא הולך למות כי לפני שבוע הוא שיחק עם הנכדים. אז רבותיי, לפני שבוע הוא שיחק עם הנכדים ועכשיו הוא הולך למות. וזה בדיוק המסר שאנחנו מנסים להעביר".
צפו בפוסט המלא של פרופ' ענב: