"יש לנו פה לחץ די משמעותי", אומר היום (ג') לאולפן ynet ד"ר ליאור זלר, מנהל מחלקה פנימית ג' בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שהוסבה למחלקת קורונה. לדבריו, מספר המאושפזים עלה פי שלושה בתוך ארבעה ימים. "ביום שישי בצהריים היינו עם עשרה חולי קורונה במחלקה, ועכשיו אנחנו עם קרוב ל-30 חולים", אמר.
קראו עוד:
לשאלה איך הוא מאפיין את החולים בגל הנוכחי, השיב: "עוד מאוד מוקדם להוציא סטטיסטיקה מסודרת ולהגיד אם המחלה קלה יותר או פחות. אנחנו לומדים תוך כדי תנועה. אנחנו כן רואים חולים שהתחסנו בתחילת גל החיסונים הראשון. יכול להיות שהמחלה יותר קלה, אבל מאוד מוקדם להוציא מזה סטטיסטיקה מדויקת".
1 צפייה בגלריה
בית החולים סורוקה בבאר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע. "לומדים תוך כדי תנועה"
(צילום: shutterstock)
לדעתו, הטיפול שניתן כיום לחולים טוב יותר מאשר בגלים הקודמים של המגפה. "אין ספק שהטיפול מאוד התקדם מאז האירועים הראשונים של הקורונה", אמר ד"ר זלר. "כרגע יש לנו טיפול מאוד מבוסס, ואנחנו מאוד מסודרים ויודעים מה לעשות. אני חושב שזה מאוד עוזר לחולים. נראה שזה גם מביא לתוצאות הרבה יותר טובות".
ד"ר זלר נשאל אם הוא חושב שהמהלכים האחרונים שננקטים בארץ, כמו מתן חיסון שלישי והחלת תו ירוק, יובילו לצמצום מספר החולים הקשים. תשובתו: "קשה לי מאוד לדעת. אני מתעסק בעיקר ברמה הטקטית. אני רואה את עצמי כמו מג"ד שמנהל את הגדוד שלו. המטרה שלי היא להגיע להישגים טקטיים שיובילו את מקבלי ההחלטות להחלטה אסטרטגית.
"הראייה שלי היא רפואית נטו. סגרים וחיסונים הם נושא להחלטות אסטרטגיות, שיש בהן הרבה מאוד משתנים. אני משתדל לתת את האינפוט הרפואי שלי ולשקף את המצב בצורה הטובה ביותר כדי שמקבלי ההחלטות יוכלו לקבל החלטות יותר טובות".
ד"ר דוד דביר, ראש אגף רפואה ראשונית בקופת חולים מאוחדת, התראיין גם הוא לאולפן ynet והתייחס למנת החיסון השלישית שניתנת בימים אלה לבני 60 ומעלה. "יש היענות", אמר, "אבל אנחנו רואים האטה, וזה חבל. יש לנו מספיק חיסונים ומספיק צוותים. אנחנו קוראים לאנשים להגיע להתחסן".
ד"ר דוד דביר: "אנחנו מקווים מאוד שהמנה השלישית תמנע עלייה בתחלואה הקשה. אין ספק שהלא-מחוסנים הם חולים קשים יותר. אנחנו גם רואים שבמדינות שבהן אין חיסון, יש עלייה מאוד משמעותית בתמותה"
לדבריו, עד כה קיבלו חיסון שלישי בקופת חולים מאוחדת כ-66 אלף איש. "אנחנו מקווים מאוד שהמנה השלישית תמנע עלייה בתחלואה הקשה", אמר. "אין ספק שהלא-מחוסנים הם חולים קשים יותר. אנחנו גם רואים שבמדינות שבהן אין חיסון, יש עלייה מאוד משמעותית בתמותה".