הסגר השלישי רק הסתיים וכבר מדברים על הסגר הבא, בד בבד עם חקיקה שתחייב חיסונים: פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, אומר בראיון לאולפן ynet הבוקר (א'), כי צריך לחשוב מה עושים עם מתנגדי החיסונים.
פרופ' אדלר אומר: "אחד הפתרונות שחושבים עליהם כדי להתמודד עם סרבני החיסונים, בעיקר בגיל צעיר, זה חקיקה. זה עוד לא סגור לחלוטין, אבל ברור שיש איזשהו גרעין לא קטן שמסרב להתחסן ומחייב חשיבה ופתרון איך מתמודדים עם הגרעין הזה".
הוא מוסיף ואומר כי צריך לעשות את זה בחוכמה ולא בהתלהמות. "אני חושב שלמשל צריך לפתוח את אצטדיוני הכדורגל, את היכלי התרבות, לפי התו הסגול כמובן, ולהכניס לשם רק אנשים שאו שלקו במחלה או שהם מחוסנים. ברגע שאתה עושה דברים כאלה אתה מזרז את אלה שמפחדים להתחסן.
"דבר שני, זה הפעולות שחשד לעשות נגד קווים אדומים שנחצים. כי פה האנשים שלא רוצים להתחסן לא הולכים להתחסן, הם מנסים להשפיע על אחרים לא להתחסן".
רות ברוך, אחות ומנהלת הסיעוד במחוז צפון של הכללית, אומרת כי יש התעוררות בקרב סרבני החיסונים, ומוסיפה כי מחקר גדול שנערך בחצי השנה האחרונה בקופה ומצא כי מחלימים סובלים מתסמינים שונים, גם חודשים רבים לאחר שהחלימו.
היא אומרת: "דווקא בגלל שהמחקר, שעכשיו יש לנו תוצאות שלו, זה בדיוק ההסבר למה צריך לבוא להתחסן, אפשר למנוע את כל הסבל של המחלה על ידי החיסון".