"כל עניין המלוניות הוא בעייתי: הרעיון נהדר, אבל לא הגיוני", אומרת הבוקר (ג') פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, בראיון לאולפן ynet. "הוחלט ש-2,000 איש יוכלו להיכנס לארץ מדי יום, אבל אני לא מבינה איך מתארגנים עם זה מבחינה לוגיסטית. לחלק נותנים פטור מבידוד, לחלק לא, ובסוף לוקחים מדי יום 1,500 איש למלונית, ושם בודקים אותם. אני חוששת שבמלוניות יידבקו הרבה אנשים, ולכן אני חושבת שהמלוניות מראש לא היו רעיון טוב. היה צריך להתארגן אחרת".
לשאלה, עד כמה היא מוטרדת מכניסת וריאנטים חדשים למדינה, השיבה: "די איבדנו את הכיוון, זה הלך קדימה. למה איבדנו את זה? קודם כל, כי אנחנו כל הזמן מדברים על נתב"ג, בזמן שיש לנו עוד גבולות, שבהם לא בודקים, ולך תדע כמה מוטציות מגיעות משם. היה צריך לסגור את נתב"ג הרבה לפני, ובטח היו צריכים לבדוק הרבה לפני, אבל צריך לוודא שאנשים נבדקים ומתחסנים. החיסון עוזר. צריך להגיד לאנשים, 'אתה מחוסן? תיסע. לא מחוסן? אל תיסע'. צריך גם לבדוק את האנשים לפני העלייה למטוס בצורה יותר רצינית - לא 72 שעות לפני. אולי לעשות בדיקות מהירות יותר לפני הטיסות. ואחרי שנוחתים בארץ, לעשות מעקב ולבדוק שהאנשים בבית".
"אנחנו כל הזמן מדברים על נתב"ג, בזמן שיש לנו עוד גבולות, שבהם לא בודקים, ולך תדע כמה מוטציות מגיעות משם. היה צריך לסגור את נתב"ג הרבה לפני, ובטח היו צריכים לבדוק הרבה לפני, אבל צריך לוודא שאנשים נבדקים ומתחסנים. החיסון עוזר"
על הזן הדרום אפריקני אמרה פרופ' רהב: "אי אפשר לא להתייחס אליו. הוא לא הגיע לממדים של הזן הבריטי, אבל יש 200 עד 250 איש שכנראה נפגעו ממנו, וזו כמות לא קטנה. הזן הדרום אפריקני הרבה יותר מטריד אותנו, כי ההגנה שהחיסון מספק מפניו נמוכה בצורה משמעותית. יש הדבקות חוזרות. אני חושבת שהוא מפחיד. משרד הבריאות מבצע חקירות עומק מאוד רציניות בנושא, ואני מקווה שהוא לא יתפשט יותר".
פרופ' רהב התבקשה להתייחס להחלטה להטיל עוצר לילי בחג הפורים המתקרב, ואמרה: "יש לי סיוטים מפורים הקודם. היו אז באמת התפרצויות אדירות בכל המגזרים, ואני חושבת שמוכרחים לנסות להגביל הפעם. מאוד מפחיד שאנשים ייצאו לחגוג במסיבות ובארוחות. זו סכנה גדולה ביותר, ולכן אני בהחלט בעד הגבלות. גם אסור לשכוח ש-30% מהאוכלוסייה, אם לא יותר, לא מחוסנת. הילדים לא מחוסנים בכלל, וזה בעייתי".
ומה לגבי פסח? נשאלה פרופ' רהב. האם נוכל לחגוג אותו עם כל המשפחה? תשובתה הייתה: "אני לא בטוחה. אם אנשים היו באמת ממושמעים, ועובדים לפי התווים ולא מגיעים לקניונים בהמוניהם - המצב אולי היה שונה. בשטח, זה כמו בגלים הקודמים: יוצאים מהסגר בבת אחת, יותר מדי מהר. אני לא יכולה להבטיח שבפסח נהיה כולנו יחד".