50 אלף נדבקים בקורונה ביום בבריטניה: פרופ' דוד כץ, מומחה למערכת החיסון, מבריטניה, מתראיין הבוקר (ה') לאולפן ynet, כדי להסביר האם זו התפרצות נוספת ואיך לנסות ולעצור אותה. "זו בהחלט התפרצות, גם של תחלואה וגם של תמותה. אתמול צוטט בעיתונות פרופ' גופטה, רופא מכובד מאוניברסיטת קיימברידג', שמבחינתו הדבר הכי חשוב זה לא הווריאנט, אלא הפיזור של הנגיף באוכלוסייה".
קראו עוד:
כלומר, הגישה של בוריס ג'ונסון לפתוח, נכשלה? "פרופ' מקי, הרופא המומחה בבריטניה ברפואה ציבורית, אמר אתמול בטלוויזיה שהשלטון לא מטפל נושא כראוי. כי צריך להקפיד על דברים כמו מסכות, היגיינה וריחוק במקומות סגורים ושמירה עצמאית על הבריאות".
אתה מודאג מתת הווריאנט החדש שאנחנו כבר שומעים על הרבה מקרים שלו בבריטניה? "אנחנו בודקים את המצב. לדעתי מה שחשוב זה כאמור הפיזור של הווירוס באוכלוסייה והממשלה לא דואגת לכך".
המצב בבתי החולים לא מעודד. "לפני כמה שבועות היו 60 אנשים באחד מבתי החולים הגדולים בבריטניה, כולם לא מחוסנים. יש כמה שהתחסנו שנמצאו בטיפול נמרץ, אבל הבעיה היא במחסור של הצוות הרפואי והציוד. הם עובדים מאוד קשה".
אתה חושב שבריטניה צריכה ללחוץ על חיסון בבוסטר כדי לעצור את ההתפרצות? "זה לא כל כך פשוט. רק שני שליש של האוכלוסייה הכללית קיבלו את המנה השנייה. בנוסף, הבעיה היא שהפיזור של החיסונים לילדים בין 12-15 לא מספיק גבוה, צריך לטפל גם בזה".